internetový armádní magazín
Zetor Gerlach má za sebou první testy
První testy má za sebou nové vozidlo 4x4 s názvem GERLACH z dílny společnosti Zetor Engineering Slovakia. Projekt nového vojenského vozidla reflektuje současné technologické i konstrukční požadavky na tento typ techniky a vyniká především vysokým stupněm balistické ochrany v kombinaci s mobilitou.
Zetor Gerlach
(foto: Zetor-Engineering / FU)
Návrh nového vojenského vozidla pochází z dílny Zetor Engineering Slovakia, jež je součástí skupiny HTC Investment. Na realizaci projektu se podílí rovněž brněnská společnost Zetor Engineering Brno podepsaná pod projekty WOLFDOG a FOX.
Nové vozidlo GERLACH při prvních testech úspěšně zdolalo terénní schod o výšce 500 mm a překonalo zákop o šířce jednoho metru. Demonstrátor si rovněž poradil s šedesátiprocentním stoupáním a při jízdě na terénním okruhu se bez problémů proháněl rychlostí 80 km/h.
Klíčovou vlastností nového projektu je volitelná balistická ochrana, která umožňuje nakonfigurovat stupeň ochrany až Level 3 dle STANAG 4569, tedy jeden z nejvyšších. Druhou výhodou vozidla 4x4 GERLACH je vysoká mobilita a možnost konfigurace prostoru pro posádku na 2+2, 2+3, ale i 2+4 členy.
Videa a snímky z testování naleznete zde.
1/ Foto + video – výstup na překážku 500 mm:
- img 1432.jpg
- img 1431.jpg
- img 1435.mov
Vozidlo mělo při překonávání překážky zátěž 6x 120 kg (posádka) a 1000 kg náklad v nákladovém prostoru.
2/ Foto + video – překročení zákopu 1000 mm:
- img 1450.mov
- img 1452.mp4
Vozidlo mělo při překonávání překážky zátěž 6x 120 kg (posádka) a 1000 kg náklad v nákladovém prostoru. Původní deklarovaná výška překážky byla 0,9 m, při testu vozidlo zvládlo překonat schod o výšce 1 m.
3/ Foto + video – stoupání 60 %:
- img 1482.jpg
- img 1481.mov
Vozidlo mělo při překonávání stoupání zátěž 6x 120 kg (posádka) a 1000 kg náklad v nákladovém prostoru.
4/ Jízda v terénu:
- img 1454.mov
- img 1489.mov
Při jízdě v terénu se vozidlo pohybovalo rychlostí až 80 km/h.
Militarybox, LESENSKY.CZ
Diskusní téma: Zetor Gerlach má za sebou první testy
—————
—————
—————
—————