internetový armádní magazín

Zetor Engineering cílí na military segment, aktuální vývoj představí na veletrhu IDET

28.05.2017 19:50

Brněnská designérská a vývojová společnost Zetor Engineering cílí na vojenský průmysl. Při vývoji platforem vysoce mobilních pásových a kolových vozidel chce firma zúročit dlouholeté zkušenosti v oblasti těžkých strojů. Svůj aktuální vývoj představí Zetor Engineering v Brně na veletrhu IDET 2017 ve dnech 31. 5. až 2. 6..

Společnost Zetor Engineering vznikla v roce 2014 jako dceřiná firma brněnského výrobce těžké zemědělské techniky Zetor Tractors. Designérská společnost se věnuje výhradně vývoji speciálních bojových vozidel – mobilních základen a nosičů speciálních nadstaveb dle konkrétního vojenského nasazení. "Předpokladem pro dosažení úspěchu v této oblasti jsou dlouholeté zkušenosti v segmentu těžké off-road techniky," uvedla jednatelka společnosti Zetor Engineering Isabela Vršková.

Společnost se v oblasti vojenského průmyslu aktuálně soustředí na vývoj platforem vysoce mobilních pásových a kolových terénních vozidel splňujících současné i budoucí požadavky armád. Zetor Engineering přitom vychází jak ze zkušeností a analýz z nasazení současných bojových vozidel tohoto typu v bojových operacích, tak i prognóz budoucích konfliktů.

"Období současných konfliktů ukazuje významné zvýšení ohrožení vozidel, ať už se jedná o ohrožení symetrická či asymetrická. Bezpečnost dnes používaných vozidel, jejichž životnost se navíc blíží ke svému konci, je v těchto konfliktech nedostačující a ani jejich výrazná modernizace není schopna splnit vysoké požadavky na ochranu posádky," dodala jednatelka společnosti.

Zetor Engineering ve svých konceptech počítá vedle bezpečnosti a vybavení vozidel i s dalšími faktory. Do vývoje se tak promítají například i zvyšující se průměrná výška mužské populace a mohutnější tělesná konstrukce nebo celkově větší objem výstroje a výzbroje vojáka.

Ukázky aktuálního vývoje a směřování společnosti představí Zetor Engineering na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET 2017. V rámci stánku společnosti bude k vidění i model vnitřního uspořádání vyvíjeného pásového vojenského vozidla – platformy pro různé druhy nadstaveb – s názvem Wolfdog.

                                                                        Wolfdog

                                              (foto: Zetor Engineering / tisk. zpráva / FU)

 

Spolu s modelem bude na veletrhu možno shlédnout i další ukázky. Návštěvníci se tak budou moci rovněž seznámit s konceptem druhého vozidla, na kterém společnost aktuálně pracuje. Konkrétně jde o vysoce mobilní kolové vozidlo 8x8 určené rovněž jako platforma pro různé druhy speciálních nadstaveb.

Poslední ukázkou z rodiny vojenských vozidel pak bude prototyp čtyřkolového bojového vozidla FOX navrhnutého pro potřeby speciálních jednotek a určeného pro čtyřčlennou posádku včetně potřebné výzbroje a výstroje dle nasazení. Další exponát na veletrhu představí též zahraniční partner, s nímž Zetor Engineering na vývoji spolupracuje.

Společnost Zetor Engineering, s. r. o., existuje od roku 2014. Byla založena výhradně za účelem rozvoje speciálních projektů v oblasti vojenského průmyslu. Společnost v současné době rozvíjí koncepty vysoce mobilních pásových a kolových vozidel, která mají potenciál v příštích letech nahradit zastaralou armádní techniku, která již nevyhovuje současným bezpečnostním ani funkčním požadavkům. Militarybox, Zetor Engineering s.r.o., tisková zpráva

                                                                         Wolfdog

                                              (foto: Zetor Engineering / tisk. zpráva / FU)

 

Diskusní téma: Zetor Engineering cílí na military segment, aktuální vývoj představí na veletrhu IDET

Datum: 02.06.2017

Vložil: oleg

Titulek: BVP

A co konečně vyvinout a vyrábět vlastní 6 válcový zetorácký motor pro svůj hlavní produkt, tedy zemědělský traktor, než se pouštět někam zcela mimo mísu. Zetor by měl zabrat a konečně dohnat konkurenci a to v oblasti která je jim vlastní. Doladit modelovou řadu Crystal a přidávat koníky pod kapotu, vždyť to je to co je potřeba, co zákazníci očekávají, co znovu může tradiční českou a světoznámou značku ukotvit nejen na českém trhu. Vždyť české zemědělství je spíše jen odbytiště zahraničních produktů, a oblast zaměstnání, kam se dnes pracovat nikdo příliš nehrne. Vždyť původní Crystal byla docela pecka na svou dobu, tedy cirka rok 1968, v dané oblasti dá se říci špička. Dále inovovat modelové řady Major, Proxima a Forterra v náležité kvalitě a soustředit se na to co v Zetoru umí, či uměli velmi dobře, tedy výroba kvalitních a žádaných strojů pro práci v Zemědělství. Dále když vezmeme v úvahu s jakými technickými potížemi a samozřejmě finanční náročností se Zetor již nějakou dobu snaží uvést do výroby a na trh další modelovou řadu o vyšších výkonech, přijde mi nějaký projekt zetoráckého BVP jako holý nesmysl. V Zetoru nemají ani prostory pro výrobu tedy spíše montování něčeho takového. Leda že by to dováželi v celku a lepili na to samolepku Zetor, takový jakoby překupníci. Tedy idea českého BVP v tomto podání je zcela zavádějící, utopická a nesmyslná, zetor může poskytnou v tomto projektu pouze jméno, značku, prostě onu samolepku, samozřejmě ne zadarmo. Něco podobného mohli provozovat, za minulích dob na Slovensku v závodech ZŤS, kde se bojové stroje skutečně vyráběli jako třeba BVP, T-72, v rámci poskytnuté ruské, tedy sovětské licence vedle zemědělských a stavebních strojů, to ale byli obrovské strojírenské závody, ze kterých sjížděli i traktory s názvem Zetor.

Datum: 31.05.2017

Vložil: Strikehawk

Titulek: BVP Zetor

Jsem skutečně zvědav co je to za skládačku v podání Zetoru. Kdo bude subdodavatel motoru, převodovky, transmise, pásů, věže, kanonu, SŘP, pancíře, aktivních prvků ochrany apod..... moc toho na Zetor nezbyde když i dokumentaci zpracovává externí firma.... není výrobcem ani jednoho z klíčových komponentů takže mě je záhadou proč se s..e do vývoje něčeho s čím nemá žádné zkušenosti pokud tedy není hlavním důvodem to, že výrobce traktorů cítí další megatunel na daňové poplatníky....
Doufám, že na MO už snad sedí rozumní lidé, kteří scestné s nebezpečné myšlenky na podobné experimenty zatrhnou v úvodní fázi protože nevidím žádný rozumný smysl pouštět se do dobrodružství vývoje BVP s nejistým výsledkem kde drtivá většína komponentů bude ze zahraničí takže bláboly o "českém" BVP jsou jen marketingovým tahem

Datum: 31.05.2017

Vložil: Jan

Titulek: kdyby raději pořešili kvalitu traktorů

je pěkné, že se Zetor snaží ukrojit kousek koláče i z jiné oblasti, ale primárně by se měli snažit doladit svoje stěžejní produkty, které jsou s kvalitou dost nic moc

Datum: 29.05.2017

Vložil: Pospa

Titulek: vnitřní uspořádání

Nevypadá to špatně, ale mě by nejvíc zajímalo jaké je vnitřní uspořádání. Ta věž se zdá dost velká na to aby byla bezosátková, což dnes považuji už za standard.
A druhá otázka - budou mít ambice ucházek se ve výběrovém řízení na náhradu našich BVP?

Datum: 29.05.2017

Vložil: Rase

Titulek: -

Zetor Engineering bude mít společný stánek se společností Horstman (UK)
https://www.horstman.co.uk/
vyrábějí odpružení, prérování, halvně pro vozidla od BAE a různé prototypy. Druhým partnerem je slovenská společnost IPM Engineering, dělala 3D model a finální technickou dokumentaci k výrobě prototypu.
https://www.ipmeng.sk/
Sehnat kola, pásy a další věci není problém. Stejně tak motor a přídavné pancéřování. Většinu nabízejí podniky z Německa a najdou se podniky i jinde

Datum: 29.05.2017

Vložil: Rase

Titulek: Re: -

stejně ale věřím v nějaké zapojení společnosti Otokar a turků

Datum: 29.05.2017

Vložil: Classix

Titulek: Tulpar

Asi Turecký Tulpar
https://www.otokar.com/tr-tr/urunler/PicGallerytulpar/tulpar-03.jpg

Datum: 29.05.2017

Vložil: Blabla

Titulek: Re: Tulpar

To vypadá hodně podobně!

Datum: 29.05.2017

Vložil: Rase

Titulek: Re: Re: Tulpar


https://i.ytimg.com/vi/1Qt7_vQ-pZM/maxresdefault.jpg

Datum: 29.05.2017

Vložil: rumcajs

Titulek: ???

Zda sa mi to, alebo aj niekomu dalsiemu pripomina podvozok na tej animacii Sakala?

Vyhledávání