internetový armádní magazín
Vozidla L-ATV musí čelit prvním potížím při zavádění
Americká obrněná vozidla L-ATV třídy JLTV musí čelit prvním potížím na cestě do armády. Poslední zpráva amerického ministerstva obrany označuje tato vozidla za "nevhodná k použití". Hlavní problémy s vozidly jsou spatřovány v oblasti spolehlivosti, obsluhy a situačního povědomí posádky. Přeloženo do normální řeči to znamená, že vozidla zatím trpí větší poruchovostí než bylo slibováno, že posádky mají problémy s obsluhou vozidla, a to včetně zbraňových systémů u ozbrojených konfigurací, a stěžují si také na mizerný výhled.
Oshkosh L-ATV / foto: Oshkosh / CC BY-SA
Vozidla JLTV jsou k dispozici ve dvou a čtyřmístných verzích a ve čtyřech základních konfiguracích: univerzální vozidlo, nákladní vozidlo, vozidlo pro těžké zbraně a lehce ozbrojené vozidlo. Nedostatky se týkají všeobecně všech verzí a konfigurací. Podle zpráv se dá usuzovat, že americké ministerstvo obrany vzniklou situaci předpokládalo a nepovažuje ji za vyjímečnou.
Vozidlo L-ATV (Light Combat Tactical All-the Terrain Vehicle) bylo vyvinuto firmou Oshkosh Defense v roce 2011 na základě SUV Oshkosh M-ATV třídy MRAP (Mine Resistant Ambush Protected) a bylo přizpůsobeno podmínkám programu JLTV (Joint Light Tactical Vehicles) amerického ministerstva obrany, zaměřeného na hledání náhrady vozidel Humvee. V srpnu 2015 byla firma Oshkosh Defense vyhlášena vítězem celého programu a v září 2016 zahájila výrobu vozidel.
Vozidlo L-ATV má délku 6,2 m, šířku 2,5 m, výšku 2,6 m a hmotnost 6400 kg. Je poháněno vznětovým motorem GBE 866T 6,6 l o výkonu 224 kW, s kterým dosahuje maximální rychlosti 110 km/h a dojezdu kolem 480 km. Militarybox, CC BY-SA