internetový armádní magazín

Tu-160M2 - první let na konci roku 2018

05.08.2016 08:20

První kus nového ruského strategického bombardéru Tupolev Tu-160M2 by se měl podívat poprvé do vzduchu ještě před koncem roku 2018. Tuto informaci zveřejnil velitel ruského vojenského letectva generál Viktor Bondarev. Různá média podle této informace usuzují, že program bombardéru Tu-160M2 byl urychlen a naopak program zcela nového bombardéru - komplexu dálkového letectva PAK DA byl zatím odsunut na vedlejší kolej.

                                                              bombardéry Tu-160

                                                        (foto: A. Wilson / CC BY-SA)

 

Definitivní rozhodnutí o výrobě bombardérů Tupolev Tu-160M2, které budou představovat hloubkově modernizovanou verzi strojů Tu-160 z osmdesátých let minulého století padlo v roce 2015. Impulzem k tomuto rozhodnutí byly závěry učiněné experty letectva pověřenými studiem možností nejrychlejší a nejefektivnější modernizace parku ruských strategických bombardérů. Tyto závěry označily typ Tu-95 za dále neperspektivní a vyzdvihly nadzvukový Tu-160 jako nedoceněný, patřičně nevyužitý a schopný zásadní modernizace s následnou službou dalších několik desetiletí. Tyto závěry měly také zásadní vliv na pojetí připravovaného programu PAK DA a potvrzení jeho směřování k podzvukovému stroji s velmi velkou výdrží a vlastnostmi velmi nízké zjistitelnosti radiolokátory a dalšími průzkumnými prostředky protivníka.

Ruské ministerstvo obrany má podle zveřejňovaných informací v plánu pořídit až padesát nových bombardérů Tu-160M2 a na tuto verzi postupně modernizovat i starší stroje Tu-160. Bombardér Tu-160M2 má být údajně až 2,5 krát účinnější než původní Tu-160 a být lepší než všechny současné typy amerických bombardérů. Tomuto ruskému předsevzetí či plánu lze bez větších připomínek věřit, protože i starý Tu-160 dnes stále představuje velmi účinný zbraňový systém a jeho výkony jsou impozantní. Ve hře jsou pochopitelně i nové ruské letecké hyperzvukové zbraně. 

Úplně nový ruský strategický bombardér PAK DA měl být představen světu před koncem tohoto desetiletí a dostat se do sériové výroby před rokem 2025. U tohoto časového plánu bylo možno pochybovat o jeho reálnosti již od samého počátku, natož tak v současné době zhoršené ekonomické situace. I samotné hovory o přípravě nového bombardéru však mají svůj určitý efekt. Rusové se poučili z dob Sovětské svazu a místo neposkytování žádných informací poskytují "povrchových" informací přehršle. Tyto informace navíc mění častěji než se mění roční období v roce. Militarybox, CC BY-SA

 

 

Diskusní téma: Tu-160M2 - první let na konci roku 2018

Datum: 13.08.2016

Vložil: Míša

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Perspektiva

Když srovnání s Hortenem, pak se může veškerá technika připodobnit k letounu Bří W., všechny jsou okřídlený. Stealth tech. není nová, ale schopnost ji zvládnout je onen progres, nyní je ovšem též na konci slepé.... Takže proto spíš čekám novinky, Amerika chce propojovat a to není šparný nápad, ale připomíná mi tím spíše automobilky, dost pozdě po tom, co civilní svět zná ze své kapsy.(mobilní revoluce) Je to unikát, když civilisté přeběhly armádu.

Datum: 13.08.2016

Vložil: Roll

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Perspektiva

Souhlasím, že i stealth je tak nějak na konci slepé uličky. A je jasné, že pokud např. B-2 ztratí svoji výhodu, a věřím že proti špičkové integrované a vyspělé PVO se všemi těmi EW hračkami apod... již ztratil, pak je úplně jedno zda útočí letoun za astronomické náklady na vývoj, provoz i údržbu v podobě B-2, nebo ekonomky za " pár šupů" v podobě Tu-95MSM, kde by i ten koncepčně zastaralý Tupolev mohl získat výhodu díky svým moderním zbraním z velkým dosahem, tedy ony zbraně jsou těmi novinkami. Již v dobách SSSR kalkulovali, že díky zbraním jako Kh-80 s dvěma hlavicemi by Tu-160 získal o 2-2,5 vyšší bojovou hodnotu i účinnost, ovšem v úvahy byly brány pouze útoky na pozemní cíle v té době chráněné tehdejší vyspělou PVO. Takže to co nám tu nyní rusové tvrdí není až tak nové, a ani neuskutečnitelné, ale skutečně by to zamávalo se současnou" rovnováhou nerovnováhou" , aneb je to opět nějaký ten krůček vpřed, který byl v plánu už před lety, ale tehdy bohužel, dnes se pokračuje. Samotná střela tehdy vážila snad 6,5 tuny, takže na to potřebujete skutečně velký, výkonný nosič, kde rychlost je velká výhoda, a Tu-160 se právě a opět nabízí...

Datum: 08.08.2016

Vložil: Kuba

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Perspektiva

Amraamy zase umí HoJ a používají se i v protiraketovém boji.Navíc lze perspektivně mluvit o laserech , rozšiřují se schopnosti Standardu a možná i EM děla , možnosti využití radaru jako zbraně ,nejistotu ohledně určení polohy F35 ,elekronický boj.Stále jsme u velikosti raket : Raketa si sebou povleče booster a při odpálení v malé výšce ještě palivo na vystoupání do výšky.S takovým drobeček určitě ani Tu-160 nepoletí 1,4 v malé výšce.

Datum: 09.08.2016

Vložil: Roll

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Perspektiva

Samozřejmě, že existují protiopatření, jak rakety, ale proti 5-6 machové střele? Dále lasery, jejich fungování v atmosféře, dále již ruské hlavice byli vyvíjeny perspektivně aby odolávali ozařování laserem, samozřejmě vždy záleží na okolnostech, takže i v této oblasti se dá lecos učinit. Již tepelné tření které musí taková střela vydržet při letu, značí že nějakou odolnost musí mít. No a hlavně bezpečně zaměřit takovou střelu není nic jednoduchého, obzvláště ještě např. křižující. Ale ani polohou Tu-22M3 si vždy nemůžete být jisti, vždy s nimi měli letět letouny REB, již taktika nasazení měla co nejvíce snížit jejich odhalení, či zaměření, proto nad hladinou moře nadzvukově, rychleji než např. americké protilodní střely Harpoon. Celý letoun Tu-22M3 je takový harpoon s posádkou.... tedy, ještě rychlejší a manévruje, a pokud je stále ještě harpuna účinná, pak Tu-22M3 má jistě větší bojovou hodnotu a schopnosti. Tu-160 by samozřejmě na onu nízkou výšku klesl až při zahájení útoku, stejně jako to dělá Tu-22M3 se svými nemalým střelami, které mají rychlost až 3,2-3,6 machu, jejich experimentální modifikace dosahovaly až 6 machů. Tohle žádný F-35 nedožene, jak dlouho taková střela letí vzdálenost 500-1000 km, i kdyby cestovní rychlost byla jen 3 machy, a její samotná kinetická energie při nárazu + hlavice? Vystoupat do výšky může pouze jedna střela, zbytek může letět skryt při hladině podobně jako u systému Granit. Co se velikosti týče samozřejmě, že bude větší, uvidíme jak budou vypadat Zirkony, vždyť Tu-22m3 nosil max. 3 a na likvidaci LL byla vyčleněna vždy celá tetka, to je 12 strojů s pravděpodobně 2 střelami, to je 24 raket na loď což odpovídá výzbroji ponorky Antjej (Oscar II). To prý mělo stačit..... v nukleární verzi prý tam stačilo dostat 3-4 střely na svaz?? Samozřejmě v praxi to nikdo neodzkoušel.

Datum: 05.08.2016

Vložil: bog

Titulek: zabezpečenie

Aké zabezpečenia proti zostreleniu sa používajú u lietadiel tejto kategórie?

Datum: 05.08.2016

Vložil: Roll

Titulek: Re: zabezpečenie

Již v současnosti umožňují zbraně, které používá Tu-160 se zcela vyhnout oblasti případné hrozby. Tedy Ch-55/SM s doletem 2500-3000 km, popřípadě Kh-101/102 s doletem cca 5000 km. To hypoteticky znamená, že při útoku např. na Velkou Británii (jen teorie, žádné vyhrožování) Tu-160 vůbec teoreticky nemusí opustit vzdušní prostor RF. Popřípadě přízemním letem nadzvukovou rychlostí někde nad mořem pod tzv. radarovým překryvem odpálí svůj náklad v dostatečné vzdálenosti od cíle, popř. hrozby. Jistě existují i další možnosti.

Datum: 05.08.2016

Vložil: Kelly

Titulek: Re: zabezpečenie

Konkrétně tu-160 je vybaven systémem Bajkal zahrnující antény na koncích křídel a IČ senzor na ocasu. Vše spupracuje s elektronickým rušením RL raket a výmetnicemi klamných cílů. Systém prý dokáže pokrýt 360° čemuž moc nevěřím.

Vyhledávání

 

 

 

 

 

 

 

faynmobil120x600.gif