internetový armádní magazín

Společnost HAL dostala lhůtu na přípravu letounu Tejas Mk.1A do roku 2018

04.05.2016 16:05

Indické ministerstvo obrany dalo lhůtu společnosti HAL k vývoji modernizované verze lehkého víceúčelového bojového letounu Tejas Mk.1A do roku 2018. Hlavními rysy této nové verze domácího indického letounu mají být: palubní radiolokátor s aktivní fázovanou anténou (AESA), integrovaný systém elektronického boje, systém tankování za letu, nové samonaváděcí střely krátkého dosahu a zjednodušený systém údržby.

Společnost HAL má v úmyslu při přípravě nové verze stroje Tejas rozsáhleji spolupracovat se švédskou společností SAAB. Hlavním důvodem rozsáhlejší spolupráce bude pravděpodobně předpokládaný rychlejší postup prací.

Indické vojenské letectvo plánuje získat asi 80 letadel Tejas verze Mk.1A. Celkový počet letadel Tejas, která jsou určena k náhradě zastaralých strojů řady MiG-21 by měl dosáhnou tří stovek. Militarybox, CC BY-SA

                                                                    HAL LCA Tejas

                                                          (foto: Rinju9 / CC BY-SA)

 

Diskusní téma: Společnost HAL dostala lhůtu na přípravu letounu Tejas Mk.1A do roku 2018

Datum: 07.05.2016

Vložil: David

Titulek: Tejas

Pokud by se podařilo z toho vytvořit (byť po téměř 40ti letém vývoji) skutečně kvalitní letoun, tak by mohl být i exportně úspěšný. Především mezi africkými státy, které dosud rozsáhle používají MiGy 21 - a nechtějí se hned orientovat na Čínu. Stejně tak by zájem mohly mít i některé asijské státy. Rozsáhlá objednávka od indického letectva by pak zaručovala, že jednotková cena by nemusela být až tak vysoká. Takže šance na úspěch tu je

Datum: 06.05.2016

Vložil: SD

Titulek: Tejas-Gripen

Konečně správná cesta jak natunit Tejas.. .. canibalizuje se exportní technologie z Gripenu a bude to pecka.
Přeji firmě Saab mnoho úspěšných akcí.
Pronajímají stroje, poskytují služby, neustále se snaží modernizovat, jejich Vláda ihned Saab podpořila zavedením NG- verze E, spolupracují s Brazílii na vývoji analogu Gripenu i sériové výrobě, mluví se o bezpilotní nebo námořní verzi a zisky s těchto akcí přinese modernizace nebo nový stroj- doufám že stealth s jedním motorem pro Evropské zákazníky co by levnější varianta ke špičkové F35.
Dnes je téměř jisté že F35 budou nakupovat jen 1. bohaté státy 2. státy které mají vybudované C4ISTAR-C5ISTAR tzn. opět vyvinuté bohaté státy.
Nakupovat F35 bez těchto kapacit nejspravedlní výdaje a sníži schopnosti F35 v oblastech ve kterých má dominovat.
Poté zbydou atributy jako exportní stealth generace, relativně malé provozní náklady na letoun 5 gen.
Myslím, že stealth nástupce Gripenu by si našel cestu k zákazníkům. Doufám, že to tak bude.

Vyhledávání