internetový armádní magazín
Šestý letový prototyp ruského letounu T-50
V minulém týdnu (19.5.) proběhl na letišti institutu Gromova v Žukovském u Moskvy první zkušební let prototypu letounu PAK FA společnosti Suchoj s označením T-50-6-2 a nesoucí trupové číslo 056. Jedná se o celkově šestý letový prototyp připravovaného stroje a první tzv. "druhé vývojové fáze". Zálet letounu proběhl již 27.4. v Komsomolsku. Následně byl počátkem května, v částečně rozebraném stavu, přepraven transportním letounem An-124 Ruslan do Žukovského.
Na prototypu T-50-6-2 jsou, stejně jako tomu bylo u předcházejících prototypů, opět patrné určité změny postupně vedoucí k finální podobě nového letounu. Je velmi pravděpodobné, že byly učiněny první "větší" změny uvnitř letounu, a že jeho vybavení bylo opět doplněno o další systémy, čemuž napovídají i nové "výstupky" a krytky na povrchu. Co se určitě nedá skrýt jsou nové prvky vedoucí ke zlepšení vlastností stealth. Asi nejmarkatnější a do očí bijící je instalace krycích panelů na motorech, ale změny je možno pozorovat také na tvarech dveří podvozku, dveří zbraňových šachet nebo záďového "žihadla". Změn se dočkaly i některé drobnější věci, jako např. kryt výstřelného kanálu kanónu. Celkově by měl prototyp T-50-6-2 disponovat novou povrchovou úpravou.
Co se naopak k lítosti některých fandů nezměnilo, je vícedílný překryt pilotního prostoru. Domníváme se, že tato změna není na pořadu dne, protože jedna hodně stará informace z "dávnověku" programu PAK FA hovořila o použití děleného překrytu. Existují určité technické důvody použití děleného překrytu navázané na záchranný systém pilota. Vyzkoušený, velmi osvědčený a na T-50 použitý záchranný systém se sedačkou K-36 počítá s využitím předního dílu překrytu. Jeho absence by si vynutila vývoj nové sedačky, nebo její úpravu a změny v algoritmech fungování celého systému. Militarybox, CC BY-SA
Diskusní téma: Šestý letový prototyp ruského letounu T-50
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————