internetový armádní magazín

Saúdská Arábie se stane prvním zahraničním zákazníkem vozidel TITUS

30.09.2016 12:40

Saúdská Arábie se stane prvním zahraničním zákazníkem obrněných vozidel TITUS 6x6 od francouzské společnosti Nexter. Vozidla se mají stát výbavou dvou pozemních brigád saúdsko-arabské armády. Kontrakt byl podepsán zástupci Saúdské Arábie při nedávné návštěvě Francie.

Nexter, který je součástí německo-francouzského KNDS zatím získal zakázky na vozidla TITUS pouze od domácích jednotek rychlé reakce a od policie. Dlouhodobější jednání o těchto vozidlech vede s Českou republikou, kde jde zatím o 42 strojů v celkové ceně kolem 100 milionů EUR a další perspektivu.

TITUS je obrněné vozidlo na podvozku české automobilky Tatra Trucks. Měří na délku 7,72 m, na šířku 2,55 m a na výšku 2,73 m, světlá výška je nastavitelná v rozmezí od 0,29 do 0,49 m. Hmotnost vozidla je 17 t, může dosáhnout však až 27 t. Na silnice je schopen TITUS dosáhnout rychlosti až 110 km/h a dojezdu 700 km. Militarybox, CC BY-SA

                                                                   Nexter TITUS

                                                      (foto: Z. Novotný / CC BY-SA)

 

 

Diskusní téma: Saúdská Arábie se stane prvním zahraničním zákazníkem vozidel TITUS

Datum: 03.10.2016

Vložil: Rase

Titulek: MTV

Ještě dodám, že ač je TITUS někdy označován jako MRAP, tak přesnější je novodobější označení MTV (multi-theatre vehicle). Právě sem patří třeba Caiman od BAE, který je označován jako:
"Caiman is a high mobility, heavily armoured multi-theatre vehicle (MTV)"

Datum: 01.10.2016

Vložil: Rase

Titulek: Titus u AČR

Ona ta třínásobná cena, speciálních varinat, oproti klasickému, holému vozidlu (ať již Pandur nebo Titus) byla zmiňována. Zjevný nepoměr tam je, ale Titus je i pro AČR poměrně levnou platformou, pro různé typy vozidel - od PVO (náhrada za Strela), po různé minomety a specializované verze vozidel (různé radary, velitelská vozidla atd.). Tech zmíněných 300 vozidel AČR uživí bez problémů, pokud někdy vzniknou. Pandur by byl asi lepší, ale ty jsu pořád hodně drahé a k této úloze zbytečné. Snad se už o TITUSovi nebude mluvit jako o MRAPu, ale o plnohodnotné náhradě V3Sek - uvidíme časem. Potenciál tam je a snad budou saudům sloužit se ctí.

Datum: 01.10.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Titus u AČR

K cemu by nam bylo 300 vozidel kategorie MRAP?:)) Leda ze by jsme planovali kompletne celou nasi armadu poslat na "expedicni" operaci nekam do zahranici... Pokud by jsme vedli obranou valku na nasem uzemi, jsou podobna vozidla zcela zbytecna...

Datum: 02.10.2016

Vložil: Rase

Titulek: Re: Re: Titus u AČR

Tendenční argument. Právě že druhá generace MRAPů je už koncipovaná jinak, než ty původní. Klasické MRAPy se už nepoužívají a není to ani TITUS. Navíc i stará V3S má taky hodně vysoký podvozek, díky čemuž lépe jezdí v terénu. To je případ i tady. Jen přidali protiminovou ochranu podvozku, což je standart u veškeré techniky - mají ji moderní kolové Pandury, Rosomák, Patria atd. pásáky (Ajax). Dneska je to snadard.
Já právě beru TITUS jako ideální náhradu za V3Sky. Vozidel téhle kategorie je víc než dost (Grizly, Grifon, atd.)

Datum: 02.10.2016

Vložil: Tommy

Titulek: Re: Re: Titus u AČR

Tohle není MRAP. To je kolové terénní vozidlo poskytující adekvátní balistickou ochranu osádce na bojišti, kde má houfnice dostřel 50 km a raketomet přes 100.
V takovém prostředí je V3S jen pojízdná rakev.

Datum: 30.09.2016

Vložil: Rase

Titulek: počty

Saudská mechanizovaná brigáda má 3 prapory o 54 vozidlech (+ tanky, děla atd.), tedy by se jednalo o zakázku na 324 vozidel Titus a 36 houfnic - celkem za 300 milionů EUR. To ale platí, pokud by se jednalo o kompletně všechny vozidla pro 2 brigády

Datum: 30.09.2016

Vložil: Militarybox

Titulek: Re: počty

Děkujeme za dopnění informací. Výroba tak velkého množství vozidel by se mohla odrazit i na jejich ceně pro AČR.

Vyhledávání