internetový armádní magazín

Ruské cvičné letouny s německými diesely

22.02.2016 15:45

Podle posledních zpráv budou nové ruské cvičné letouny Jakovlev Jak-152 sériové produkce vybaveny vznětovými motory A03 o výkonu 373 kW (500 hp) od německé firmy Raikhlin Aircraft Engine Developments GmbH z Adenau u Kolína nad Rýnem. Při výběru vhodného motoru pro nový ruský cvičný letoun zvítězil pragmatismus a vzájemně výhodný obchod nad polickými zájmy přímo nezainteresovaných stran.

Firma Jakovlev obdržela pověření k přípravě nového letounu určeného k počátečnímu výcviku ruských vojenských pilotů v roce 2014. V letošním roce mají být připraveny čtyři prototypy nového stroje k provedení letových zkoušek, ověření vlastností a letových výkonů. Podle současných předpokladů by měla být zahájena sériová výroba v roce 2017. Ruské ministerstvo obrany plánuje do roku 2020 pořídit asi 150 letadel Jak-152. Militarybox, CC BY-SA

                                                                          XXXXXX

                                                                 Jakovlev Jak-152

                                                       (foto: Jakovlev / Bastion / FU)

 

 

Diskusní téma: Ruské cvičné letouny s německými diesely

Datum: 23.02.2016

Vložil: Luky

Titulek: ..

Jen taklový hloupý dotaz: Ten Jak152 už někdy letěl? :D Nikde jsem nic nedohledal

Datum: 23.02.2016

Vložil: Pepe

Titulek: Re: ..

Myslím, že ještě ne.

Datum: 23.02.2016

Vložil: Locket

Titulek: Re: ..

Jak-152, tedy v komerční (exportní) verzi Jak-152K již letěl, a to v Číně pod názvem L-7 (JL-7). První let se konal údajně v roce 2014 a stroj vyrobila čínská společnost HAIG, která svého času úzce spolupracovala s konstrukční kanceláří Jakovlev. Jak-152K (komerčnij) aneb L-7 byl v projektu upraven dle přání zákazníka, tedy nebude se zřejmě zcela shodovat (např. motor) se standardním ruským Jakem-152 pro VKS.

Datum: 22.02.2016

Vložil: alexa123

Titulek: .

Takže sankcie EU sa tohto prípadu netýkajú?

Datum: 22.02.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: .

Vše se dá obejít, když se chce:)

Datum: 22.02.2016

Vložil: Luky

Titulek: ..

Možná by bylo pro jejich vlastní klid podpořit projekt SR10... ten by měl být celý made in Russia a to včetně motorů v brzké budoucnosti.

Datum: 22.02.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: ..

SR10 je na počátku vývoje a zatím bez ruského motoru. Když by do něj nalili spoustu peněz (ve srovnání s Jak-152) byly by první sériové letouny k dispozici nejdříve v roce 2020 (spíše později). Tedy v době, kdy už budou mít Jak-152 zavedený v potřebných počtech. Nehledě na to, že SR10 by byl na výrobu a provoz přeci jen trochu dražší a adekvátní motor vlastní produkce stejně nemají.

Datum: 22.02.2016

Vložil: Locket

Titulek: Re: ..

Jak-152 má sloužit pro základní výcvik pilotů a má býti levný. Poté mají piloti přecházet na Jak-130. V Sovětských dobách to fungovalo obdobně, prvně vrtulový Jak-52 a poté proudový L-39 Albatros. Příliš prostoru pro SR-10 tu není... Co se motorů týče, pro klid a jistotu je možné zakoupit licenci a přenést výrobu pro ruské 152 pro VKS na území RF, žádná super tajná technologie to zřejmě nebude....... :)

Datum: 23.02.2016

Vložil: David

Titulek: Re: Re: ..

Jak -130 je podstatně výkonnější než L-39, má také ale výrazně dražší provoz. Pro část výcviku je až zbytečně výkonný. Takže já osobně bych prostor pro SR-10 viděl. Samozřejmě, za předpokladu úspěšného dokončení vývoje

Datum: 23.02.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Re: ..

No ale když je tu ještě mnohem levnější Jak-152, který základní výcvik zastoupí také, pro SR-10 již místo opět nezbývá...

Vyhledávání