internetový armádní magazín

První série letounů MiG-35 pro ruské letectvo

28.11.2018 13:35

Výroba první šestikusové série letounů MiG-35 pro ruské VKS končí. Ještě v letošním roce by měly být předány první dva stroje, zbylé čtyři pak přijdou v roce příštím. V roce 2019 mají být také dokončeny veškeré zkoušky. Ve věci celkového budoucího počtu objednaných letounů se často hovoří o třiceti kusech ve dvou variantách - jednomístné MiG-35S a dvoumístné MiG-35UB, ale s ohledem a na dění kolem Su-57 a nutnost obnovování letového parku VKS nemusí jít o počet konečný.

Společnost MIG deklaruje schopnost náhrady všech letounů řady MiG-29 ve stavu VKS novými víceúčelovými MiG-35 a opakovaně přichází s nabídkou pro Ministerstvo obrany RF. Letouny MiG-35 mají být schopny využívat širokou paletu současné, ale i teprve připravované letecké výzbroje, a to včetně zbraní laserových a dalších zbraní na nových fyzikálních principech.  

MiG-35 je nejmodernějším letounem z celé rodiny MiGů. Je schopen řešit bojové mise vzduch-vzduch, vzduch-země i vzduch-loď. Je vybaven moderním radiolokátorem se schopností sledovat až třicet vzdušných cílů ve vzdálenosti 160 km a může mít motory s měnitelným vektorem tahu. Militarybox, CC BY-SA

                                                                        XXXXXXXXXXXX

                                             MiG-35 / foto: Alecsei / RussianPlanes / FU

 

 

 

Diskusní téma: První série letounů MiG-35 pro ruské letectvo

Datum: 28.11.2018

Vložil: veterán 47

Titulek: MiG-35

Nemyslím si že MiG-35 je slepá ulička. Mať dvomotorovú stíhačku je určite +, aj keď su s tým spojené vyšie náklady. Čo sa týka jednomotorových stíhačiek je si treba uvedomiť, že spotreba paliva je priamo úmerná výkonu motora. Tento fakt si iba málokto všimne.

Datum: 28.11.2018

Vložil: Pepe

Titulek: MiG-35

U MIGU měli při další práci na MiG-35 rychle vycouvat z použití dvou motorů a naroubovat jeden větší Al-41 z Su-35S. Podle Rogozina pravidlo požadavku dvoumotorové koncepce již neplatí, takže - volné ruce.

... upraveno redakcí

Datum: 28.11.2018

Vložil: Alex1

Titulek: Re: MiG-35

Určitou logiku by to mělo. Řada letectev ve světě volá po jednomotorových letadlech s vidinou levnějšího provozu a Rusko jim nemá co nabídnout. MiG-35 je dnes však pouze nouzovou věcí. Je to určitě dobré letadlo, ale jeho kouzlo dlouho nevydrží, protože je ve vývoji hned několik moderněji vyhlížejících letadel, které budou usilovat o zákazníky.

Datum: 28.11.2018

Vložil: Pepe

Titulek: Re: Re: MiG-35

Tak, tak. Ten pravý čas pro MiG-35 je již pryč. Musí se to však brát tak, že ve světě není nějak přehršle lepších letadel než je právě MiG-35. Přímý konkurenti - Rafale a Typhon ho nepřekonají, F-16 také ne a navíc končí a F-35 směřuje trošku jinam a je to příběh sám pro sebe.

Datum: 28.11.2018

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: MiG-35

Neviem, v čom konkrétne by MiG-35 mohol prekonať Rafale a Typhoon. V pomere ťahu k hmotnosti ho zrejme oba stroje budú predčiť (Typhoon určite). Obe stíhačky unesú viac výzbroje ako Mig-35, pričom škála integrovanej výzbroje na Migu-35 je otázna. Navyše obe západné lietadlá už majú integrovaný AESA radar, čo sa o Migu-35 nedá povedať. Dokonca aj F-16V/Block 70 je v ohľade výzbroje a senzorov lepšia alternatíva.
Mig-35 si určite nájde pár záujemcov, hlavne z radov prevádzkovateľov Mig-29, ale žiadny horúci tovar to nebude.

Datum: 28.11.2018

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Re: Re: MiG-35

...tah k hmotnosti je jedna věc (ale jen jedna z tisíce, která vypovídá o kvalitě letounu). Aerodynamika je obecně vzato lepší u Mig-35 a to mu v celkovém důsledku dodává lepší výkony. Nehledě na to, že pro Mig-35 mají být do dvou let k dispozici motory s tahem překonávajícím již teď poměr k hmotnosti u zmiňovaných konkurentů. Mig-35 navíc může být vybaven motorem s měnitelným vektorem tahu a o tom se zmiňovaným konkurentům může jen zdát. Souhlasím s tím, že míra integrované výzbroje je otázkou, nicméně i u konkurence je i přes dvacetiletý vývoj mizerná... AESA radar je jedním ze tří radarů, který se pro Mig-35 nabízí (a není to ten nejvýkonnější)... Senzory jsou nabízeny v několika variantách a v těch nejvýkonnějších všechny zmiňované konkurenty poráží na hlavu.

Přesto si myslím, že Mig-35 je slepá ulička... Jednoznačná snaha udržet Mig při životě. Kdyby přišel před deseti lety, budiž... Ale dnes je již v dané cenové kategorii poptávka jinde...

Datum: 28.11.2018

Vložil: sused Záviš

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

XAWIER:
...poptávka je jedna vec, ale existuje aj patričná nabídka?? Ako ste aj sám naznačil v predošlom príspevku, Mig-35 rozhodne nebude ani dnes bez šance uspieť na trhu a svojich zákazníkov si isto nájde. Svoju rolu bude hrať aj cena a nákladnosť prevádzky.

Datum: 29.11.2018

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35 nemůže být slepá

ulička, když švédové pokračují v Gripenu, Francouzi s Rafaelem, US s F-16, Eurofihter se také modernizuje. Slepá ulička by bylo, kdyby tohle letadlo skončilo. Krom toho u té nákladovosti, stále se dočítám, že náklady na provoz jsou i MIgu stále menší než u zmiňovaných konkurentů

Datum: 29.11.2018

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

Xawier, nie je zaujímavé, že napriek lepšej aerodynamike a lepším letovým výkonom bol Mig-35 v indickom tendri porazený Rafaelom?
To by ma inak zaujímalo, ktoré motory s vektorovaním ťahu sú pre Mig-35 vyvinuté a ktoré tri radary to môže mať.

Datum: 30.11.2018

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

Franto tak to jsi základní neználek, když nevíš, že Mig-35 má motory s vektorováním tahu. Jinak Mig-35 nebyl v době indického tendru ještě hotové letadlo a neměla ho ve službě ruská armáda, to byl jeden z důvodů....ale jak asi víš, indové tendr nakonec zrušili a bude nový.......

Datum: 30.11.2018

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

Omny, to je snáď problém MiGu, že postavil do tendru nedokončené lietadlo. A mimochodom, nakoniec tam zvíťazil Rafale, ktorý India objednala v počte 36 kusov.
V tom novom tendri MiG-35 ťahá opäť za kratší koniec ako Rafale alebo Typhoon. Ako iste vieš, MiG-35 stále nie je dokončené lietadlo a jeho testovanie sa skončí až v roku 2019.
https://vpk.name/news/236384_ves_kompleks_ispyitanii_istrebitelya_mig35_budet_zavershen_v_2019_godu.html
AESA radar nebude ďalšie dva roky. Čiže, ešte raz sa spýtam: v čom presne (okrem vektoru ťahu) je MiG-35 lepšia ako konkurencia? Podľa mňa v ničom.

Datum: 03.12.2018

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

Franta ano objednali nakonec 1/4 z původně zamýšleného množství a je zde velká kritika těchto letadel, takže pochybuji, že znova to dají Rafale (kdyby to chtěli udělat tak doobjednají už ted přeci). Eurofighter odpovídá SU-30 takže je zbytečné aby kupovali tuhle stíhačku, takže zbývá Mig 35, který krásně naváže na Migy předchozí......takže naopak, Mig má největší šanci. Lepší je prakticky ve všem - provozní náklady, OLS, lepší manévrovatelnost, kombinace R-74/R-77, senzorové vybavení

Datum: 30.11.2018

Vložil: lockdown

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

Vektorovateľné trysky boli použité v motoroch RD-33MK na zatiaľ boli použité iba MiG-29 OVT čo bol demonštrátor. U sériovej 35 pre Ruské letectvo s tím to rozšírením zrejme nepočítajú. Možno len v exportných variantách.

Datum: 30.11.2018

Vložil: lockdown

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

Vektorovateľné trysky boli použité v motoroch RD-33MK no zatiaľ s nimi lietal MiG-29 OVT čo bol demonštrátor. U sériovej 35 pre Ruské letectvo s tím to rozšírením zrejme nepočítajú. Možno len v exportných variantách.

Datum: 28.11.2018

Vložil: Pepe

Titulek: Re: Re: Re: Re: MiG-35

MiG-35 má cca stejný poměr tahu k hmotnosti jako Typhoon a lepší než má Rafale. Radar AESA je pro MiG-35 připravený a odzkoušený, pokud si ho zákazník zaplatí, tak ho dostane. Motory MiGu mohou být oproti konkurenci vybaveny měnitelným vektorem tahu. Tato tři letadla jsou si prostě +/- rovna a nedá se říct že by některé mělo vyloženě navrch.

Datum: 29.11.2018

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

Pepe, AESA radar pre Mig-35 nie je dokončený, bude sa testovať ešte dva roky:
https://www.leteckymagazin.sk/l/fazotron-predstavil-aesa-radar-pre-mig-35/
O lepšom pomere ťahu k hmotnosti silno pochybujem.
MiG-35
ťah s prídavným spaľovaním: 2× 88,3 kN
Maximálna vzletová hmotnosť: 29 700 kg
Typhoon
ťah s prídavným spaľovaním: 2× 90 kN
Maximálna vzletová hmotnosť: 23 500 kg

Datum: 29.11.2018

Vložil: Pepe

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

Ono záleží na tom odkud berete informace. Letouny MiG-29M/M2, MiG-35/35D a MiG-35S/UB mají maximální vzletovou hmotnost přibližně na stejné úrovni jako Typhoon (23500 kg +/-). Kde by vzaly 29700 kg? Vždyť maximální vzletová hmotnost starého původního MiGu-29 (9-12) byla kolem 18500 kg a MiGu-29SMT 21000 kg !!! (https://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29m2.html) (https://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/a-i-mikojan-a-m-i-gurjevic/mig-35s-ub/)

Datum: 29.11.2018

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

Informácie beriem samozrejme zo stránky MiGu, nejde o žiaden pochybný zdroj:
https://www.migavia.ru/index.php/ru/novosti/smi-o-nas/610-mig-35-35d-novejshij-rossijskij-mnogofunktsionalnyj-istrebitel

Datum: 30.11.2018

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

To je maximálna hmotnosť. Hmotnosť prázdneho lietadla je cca 11t, Eurofighter podobne 11t.

Datum: 01.12.2018

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

Spravne. Tak teraz skusme tie litadla natankovat a vyzbrojit ich povedzme v konfiguracii vzduch-vzduch.
Mig-35: 11 + 6,55 (palivo) + 1,37 (2xR-74 a 6xR-77) = 18,9 tony
Typhoon: 11 + 5 (palivo) + 1,07 (2xAIM-9 a 6xAIM-120) = 17,1 tony
Ako vidno, Mig-35 ma o 1,8 tony viac, pricom vykon jeho motorov je nizsi ako u Typhoonu.
Rovnakym matematickym cvicenim zistime, ze v pomere tahu k hmotnosti zaostava mig aj za Rafaleom, hoci ten ma slabsie motory.
Netreba vsak zabudat na to, ze lietadla v tomto scenari nesu po 8 rakiet iba preto, ze to je maximum pre mig. Oba zapadne stroje dokazu uniest viac vyzbroje ako ich ruska konkurencia.

Datum: 01.12.2018

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

V prípade blízkeho boja by oba stíhače zhodili zbytočnú záťaž, takže schopnosť niesť viac výzbroje by bola nepodstatná. Jedine v takomto strete by sa prejavila výhoda lepšieho ťahu ku hmotnosti. Rovnako i v diaľkovom boji by im boli všetky tie rakety na nič keď ich jedna schytaná pošle s tou výzbrojou k zemi. Tam má výhodu ten, kto prvý trafí.

Datum: 01.12.2018

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

Aku zbytocnu zataz by zhodili? V scenari, ktory som popisal by mali len palivo v internych nadrziach a protilietadlove rakety. To si naozaj predstavujes, ze odhodia rakety v prospech trochu lepsej manevrovatelnosti?
A co sa tyka viacerych pylonov, pri misii zameranej na nicenie pozemnych cielov, predstavuje schopnost niest viac vyzbroje znacnu takticku vyhodu.

Datum: 01.12.2018

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

Napríklad rakety stredného dosahu. Písal si o raketách vzduch- vzduch, nie o munícii vzduch-zem. A ku tomu som sa vyjadril, ku vzdušnému boju.

Datum: 01.12.2018

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

Preco by sa nejaky pilot dobrovolne zbavil rakiet, ktorymi moze zostrelit protivnika na desiatky kilometrov? A naco by riskoval boj na kratku vzdialenost? To su co za uvahy?

Datum: 01.12.2018

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

1. Aby zvýšil svoje šance ak ten protivník bude od neho kilometer. 2. Boj nie je ideálny, tabuľkový. Už sa raz chlapci zmýlili keď zanevreli na kanónovú výzbroj stíhačiek.

Datum: 01.12.2018

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

To je téza, ako keby vojak povedal, že odhodí samopal, nech mu nezavadzia v boji na nože na krátku vzdialenosť. :-)
Si sa mentálne zasekol niekde v 70. rokoch minulého storočia. Vzdušné súboje už neprebiehajú na vzdialenosť 1 km a zostrel kanónom tu už nebol skoro 40 rokov.

Datum: 01.12.2018

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

Tak načo si potom spomínal pomer ťahu ku hmotnosti? Na tebou spomenutú desiatky km vzdialenosť je tento údaj nepodstatný. I F-22, 35 majú kanóny. F-22 dokonca supermanévrovateľnosť. Môžeš to tým konštruktérom vysvetliť ako sa mentálne zasekli.

Datum: 01.12.2018

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MiG-35

Zrazu už je to len trochu lepšia manévrovateľnosť. No i tebou spomínaný pomer ťahu ku hmotnosti je u 35 len "trochu" horší.

Záznamy: 1 - 28 ze 28

Vyhledávání