internetový armádní magazín

První let nového ruského tankeru Il-78M-90A

27.01.2018 19:25

V Rusku byly zahájeny letové testy nového tankovacího letounu. Podle agentury TASS proběhl první let letounu Iljušin Il-78M-90A 25. ledna 2018 v Uljanovsku. Let trval asi 35 minut a proběhl bez závad. Pilotem - kapitánem letounu při jeho prvním letu byl Nikolaj Kuimov, šéfpilot společnosti Iljušin.

Stroj Il-78M-90A se liší od svého předchůdce modifikovaným křídlem, novými motory (Aviadvigatěl PS-90A-76) a kontrolním systémem. Il-78M-90A také disponuje větší nosností a také větším objemem přepravovaného paliva na palubě. Nový tanker byl vytvořen především pro ruské vojenské letectvo (VKS), ale zájem o jeho pořízení projevují i některá cízí letectva mající zkušenosti s ruskou leteckou technikou.

Nejnovější ruský tanker byl vytvořena na základě vojenského transportního letounu Il-76MD-90A. Stroj má celkem tři tankovací zařízení (UPAZ-1M) systému "hadice-kužel", dvě na křídlových konzolách a jedno na levé straně zádi trupu. Stroj může za letu běžně tankovat současně dva (nouzově snad i tři) letouny frontového letectva, nebo jeden velký letoun dálkového nebo speciálního letectva. Na zemi mohou být současně tankována čtyři letadla.

Ruské VKS plánují pořídit zatím 31 nových tankovacích letounů Il-78M-90A a současně chtějí modernizovat i větší část flotily starších tankerů Il-78M na verzi Il-78M2. Militarybox, CC BY-SA

                                                                     XXXXXXXX

                                                                     Il-78M-90A

                                                  (foto: Iljušin / face - A. Rogozin / FU)

 

 

 

Diskusní téma: První let nového ruského tankeru Il-78M-90A

Datum: 27.01.2018

Vložil: bog

Titulek: Dvigateľ

Aké motory to poháňajú? Majú dnes Rusi turbofan motory parametrami zrovnateľné so západnými? (Okrem najnovších jednotiek pre MS-21)

Datum: 27.01.2018

Vložil: Militarybox

Titulek: Re: Dvigateľ

Typ motorů je v článku uveden - PS-90A-76 společnosti Aviadvigatěl (Solovjov). Jedná se o jednu z variant motoru, který je určen i pro MS-21 (Jak-242). Tento motor je svojí spolehlivostí i dalšími parametry srovnatelný s motory západními. Má modulární konstrukci a dvoukanálové elektronické ovládání FADEC.

Datum: 28.01.2018

Vložil: roman

Titulek: Re: Dvigateľ

nie nemaju inak by malo lietadlo motory dva ako je trend vo sveta

Datum: 28.01.2018

Vložil: Karel

Titulek: Re: Re: Dvigateľ

Píšeš totální p-čovinu Il- 76 byl koncipován jako 4 motorový letoun a s moderností motoru to nemá nic společného.

Datum: 29.01.2018

Vložil: Alex

Titulek: Re: Re: Dvigateľ

Prečo má potom C-17 štyri motory? Chudáci Američania - asi nevedeli, že trendom je mať iba dva motory a nie štyri. Až po prečítaní tvojho príspevku si uvedomia akú hovadinu urobili keď navrhli C-17 ako štvormotorové.

Datum: 29.01.2018

Vložil: roman

Titulek: Re: Re: Re: Dvigateľ

ale no chlapci IL76 prvy let v 1971 , vzlietol este v zlatej sovietskej ere od vtedy
neboli schopny vyrobit nic novsie a lepsie . A C17 je tiez koncepcne uz starsi stroj 1 x vzlet 1991 .
V sucasnej dobe v dopravnom letectve - civilnom je proste trend mat motory dva.
Preto maju problem lietadla typu B747 alebo A380 . A je vseobecne zname ze ruske motory pre civilny trh su slabe a neekonomicke . Ani len rusi nelietaju na ruskych dopravnych lietadlach ale maju lietadla od Airbusu alebo Boeingu. Doba mat 4x motory a viac bola v casoch B707 a B52

Datum: 29.01.2018

Vložil: ***

Titulek: Re: Re: Re: Re: Dvigateľ

Pán je zjevně trochu natvrdlej ,, hold každý nemůže bejt génius.....

Datum: 29.01.2018

Vložil: Cateye

Titulek: Re: Re: Re: Re: Dvigateľ

To je nesmysl.
Například proti P-8 Poseidon se ozývaly dost výrazné hlasy právě pro jeho dvoumotorovou koncepci, protože ho při operacích blízko hladiny může sundat jedno hejno ptáků. Navíc ani po úpravách motorů koncipovaných primárně pro lety v 11 km, to s jeho ekonomikou není tak slavné. Jenže američané neměli na výběr, protože si z finančních a časových důvodů nemohli dovolit vyvíjet specializovaný letoun.
Japonci ty peníze a čas měli a vyvinuli čtyřmotorový P-1...

To samé platí pro velkokapacitní nákladní letouny, kde je potřeba záloha výkonu pro úkoly v různých výškách a rychlostech a pro nouzové situace, viz. třeba A-400M.
Troufnu si tvrdit, že další strategický dopravní letoun USA, tedy patrně nástupce C-5 bude z těchto důvodů opět čtyřmotorový.


Vyhledávání