internetový armádní magazín
Poslední H145M pro Bundeswehr
Společnost Airbus Helicopters dodala patnáctý a zároveň poslední objednaný víceúčelový vrtulník H145M německému Bundeswehru. Vrtulník se připojí k ostatním strojům provozovaným speciálními jednotkami Bundeswehru umístěným na základně v Laupheimu. Bundeswehr jako vůbec první zákazník v roce 2013 objednal 15 těchto vysoce výkonných vrtulníků jako součást projektu Light Utility Helicopter (LUH) Special Operations Forces (SOF) a první stroj převzal na konci roku 2015. Touto poslední dodávkou Airbus Helicopters dokončil celý program ve stanoveném časovém plánu a rozpočtu.
"Projekt LUH SOF je vynikajícím příkladem toho, čeho je možné dosáhnout konstruktivní spoluprací mezi Bundeswehrem, úřady a zástupcem průmyslu," pochválil průběh dodávky Wolfgang Schoder, CEO Airbus Helicopters v Německu. "Rád bych poděkoval všem partnerům za efektivní a úspěšnou spolupráci a rád bych viděl v tomto duchu zavádět další programy. Přeji speciálním jednotkám Bundeswehru, aby jim nové helikoptéry přinesly jen to nejlepší."
H145M je vojenská verze osvědčeného lehkého dvoumotorového civilního vrtulníku H145, který byl prvně doručen svému majiteli v roce 2014. Celá flotila H145 má za sebou nyní více než 50 tisíc letových hodin. S maximální vzletovou hmotností 3,7 tuny může být H145M využíván pro celou škálu úkolů včetně transportu, zásobování, dohledu, letecké záchranky, ozbrojeného průzkumu a lékařské evakuace. Vrtulníky H145M LUH SOF německého Bundeswehru jsou vybaveny výkonným slaňovacím systémem pro přesun speciálních jednotek, kamerovým systémem pro průzkum a také zařízením pro podporu hasičům. Díky tomu mohou speciální jednotky používat vrtulníky v široké škále činností. Balistická ochrana vrtulníku a elektronický systém protiopatření jsou dalšími prvky, které zvyšují úroveň bezpečnosti během nasazení.
XXXXXXXX
H145M ve službách Bundeswehru
(foto: Airbus / Keller / tisk. zpráva / FU)
Vrtulníky byly vyvinuty pro využití v denním i nočním provozu, jsou schopny létat také v nepříznivých podmínkách. H145M se dvěma motory Turbomeca Arriel 2E jsou vybaveny plně autorizovanou digitální kontrolou motorů (FADEC). Vrtulníky navíc disponují digitální leteckou soupravou Helionix, která vedle inovativního flight data managementu zahrnuje také vysoce výkonného čtyřosého autopilota výrazně snižujícího pracovní zátěž pilotů během mise. Slabá zvuková stopa dělá z H145M nejtišší vrtulník ve své třídě.
Podle dohody o spolupráci uzavřené mezi Bundeswehrem a společností Airbus Helicopters v roce 2015 bude Airbus Helicopters poskytovat podporu německé armádě nejméně do roku 2021. Airbus Helicopters je zodpovědný za řízení a provádění údržby a oprav, dodávky náhradních dílů a zajištění letové způsobilosti. Vrtulníky mají za sebou již více než 3 900 letových hodin, to mluví ve prospěch správnosti zvoleného konceptu podpory, dobrých pracovních vztahů a spolehlivosti vrtulníků.
"Je to důkaz, že podpory podmíněné výkonem přispívají ke zvýšení dostupnosti systému pro vojáky," vysvětluje Wolfgang Schoder. "Úzká spolupráce mezi dodavatelem a provozovatelem se osvědčuje v civilním sektoru a nabývá na významu i u armádních zákazníků. V této oblasti vidím u Bundeswehru velký potenciál."
Lehké dvoumotorové vrtulníky H145M si objednaly také Srbsko (9 kusů) a Thajsko (5 kusů). Militarybox, AC&C Public Relations, Airbus - tisková zpráva
Diskusní téma: Poslední H145M pro Bundeswehr
Záznamy: 1 - 1 ze 1