internetový armádní magazín
Obrněný transportér BT-3F a jeho perspektivy
Ruský zbrojní průmysl získal do svého portfólia nový pásový obrněný transportér BT-3F. Hodlá ho oficiálně představit příští měsíc, ale podoba je již známá z několika zveřejněných fotografií.
BT-3F byl vyvinut na základě bojového vozidla námořní pěchoty BMP-3F, přebírá některé jeho konstrukční prvky a vybavení a zachovává si i celou řadu jeho vlastností. Úpravami však byla získána schopnost přepravovat poměrně velký, až dvanáctičlenný výsadek s výzbrojí.
Vývoj BT-3F byl zahájen asi v roce 2010 a od roku 2012 se objevují velmi kusé zprávy o prováděných pracech, a to na základě několika výročních zpráv podniků ruského vojensko-průmyslového komplexu. Současně byl také vývoj začat spojován se zájmem ministerstva obrany Indonésie.
BT-3F má shodný podvozek s BMP-3F se šesti pojezdovými koly na každé straně, s velkou pravděpodobností i motor UTD-29 o výkonu kolem 373 kW a převodovku. Převzata byla i celá přední a zadní část korby, pouze střed byl výrazně změněn vypuštěním bojové věže a vytvořením kabiny pro výsadek s větší výškou.
V přední části vozidla má svá místa tříčlenná osádka tvořená řidičem, velitelem a asistentem velitele. Ve střední části je místo pro minimálně dvanáct osob a jejich výzbroj.
BT-3F má délku asi 7 m, šířku asi 3,3 m, výšku kolem 3 m a bojovou hmotnost 18,5 t. Na silnici dosahuje maximální rychlost 70 km a disponuje maximálním dojezdem kolem 600 km. Vozidlo je pochopitelně plovoucí, plave bez přípravy rychlostí až 10 km/h.
V současné době je projekt transportéru BT-3F předmětem rozsáhlé diskuse, v níž se účastníci snaží předvídat jeho budoucí osud. Některé klíčové vlastnosti transportéru však dovolují hledět do jeho budoucnosti s optimismem. Stejně jako vozidlo BMP-3F má i BT-3F určitý exportní potenciál. Pro uživatele i případné budoucí zákazníky BMP-3F může být BT-3F zajímavým doplňkem.
BT-3F se však mohou stát i vítanou náhradou za letité transportéry řady BTR-50, které jsou v provozu v řadě rozvojových zemí. Vozidla BT-3F a BTR-50 si jsou v řadě směrů podobná, včetně vnějšího vzhledu a zamýšleno použití, ale BT-3F nabízí nové technologie a podstatně lepší užitné vlastnosti.
BT-3F se bude ocházet i o místo v ruské armádě. Pravděpodobnost, že se by stal významným typem ruské námořní pěchoty je však velmi malá. Ruská námořní pěchota stojí především na kolových obrněných transportérech řady BTR a tento kolový trend bude pravděpodobně pokračovat ve formě právě dokončovaného obrněnce na platformě Bumerang. Militarybox, CC BY-SA
XXXXXXXXX
pásový obrněný transportér BT-3F pro námořní pěchotu
(foto: VTS / TASS / FU)
Dřívější zpráva 17.8.2016 : BT-3F - ruský obrněný transportér
Dřívější zpráva 12.8.2016 : Rusové představí nový obrněný transportér BT-3F
Diskusní téma: Obrněný transportér BT-3F a jeho perspektivy
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————