internetový armádní magazín

Nová verze bombardéru Tu-22M

03.04.2018 11:20

V Rusku možná vznikne nová verze bombardéru Tupolev Tu-22M. První vzorek této verze by snad mohl být k dispozici již v roce 2021 a sériová výroba letounů by se mohla rozběhnout v roce 2026 tempem do čtyř kusů ročně, uvedl to server BMPD. Letouny nové verze Tu-22M by měly dočasně podpořit potenciál ruského dálkového letectva do doby příchodu většího množství zcela nových bombardérů PAK DA.

Projekt radikálně modernizovaného Tu-22M s označením Izd.345 (v sérii možná Tu-345 nebo Tu-22M6) počítá s využitím posledních vývojových prací a zkušeností s modernizací Tu-22M3 na verzi Tu-22M3M.

Izd.345 počítá s téměř shodným drakem jako má Tu-22M3, ale místo motorů NK-25 má mít motory NK-32-2, které Kuzněcov připravil pro modernizaci strojů Tu-160 a výrobu nových Tu-160M2. 
Izd.345 má mít podle publikovaných informací pouze dvoučlennou posádku a má být vybaven novými konformními palivovými nádržemi. Spolu s úspornějšími motory má zvýšená zásoba paliva umožnit dolet až 10 tisíc km (dosavadní Tu-22M disponují doletem menším než 6800 km). Letoun má být navíc také vybaven zatahovacím ráhnem pro tankování za letu (Tu-22M byly tohoto prvku schválně zbaveny kvůli podpoře své smluvní klasifikace).

Izd. 345 počítá s vybavením, jakým budou disponovat letouny Tu-160M2. Počítá také s velmi podobným sortimentem zbraní, ve kterém nemají chybět střely Ch-55/Ch-555, Ch-101/Ch-102, Ch-32, Ch-50, Kinžal a různé řízené i neřízené pumy. Militarybox, CC BY-SA

                                                                 Tupolev Tu-22M3

                                                (foto: Dmitry Terekhov / CC BY-SA 2.0)

 

 

Diskusní téma: Nová verze bombardéru Tu-22M

Datum: 05.04.2018

Vložil: Mur slobody

Titulek: Re: Tu-22M

prestavbou starych strojov nikdy nedostanes vysledok na urovni stavby novych. vostat tam nove materialy do draku a konstrukcne prvky by znamenalo velmi velke naroky na rozoberanie, skusanie starych dielov, upravy prvkov, vymena mnohych casti kvoli nekompatibilite, ... co by znamenalo, ze naklady budu ovela vyssie ako stavba noveho stroja.

Na druhej strane vyvoj uplne noveho stroja s novym dizajnom je velmi casovo nakladny, pretoze sa musi na tiahlych skuskach osvedcit cela konstrukcia, aerodynamicky model, funkcne vlastnosti, vychytat problemy, co by trvalo radovo desiatky rokov.

Cesta stavby novych kusov existujuceho stroja je optimalna, pretoze garantuje kvalitu komponentov vo vyrobnej kvalite a nie pouzivanie unavenych dielov, pouziva sa desatrocia osvedceny a vycibreny model ako celok s jasne predpovedatelnymi vlastnostami, ale zaroven sa konkretne systemy a materialy daju nahradit novymi s vlastnostami na ovela vyssej urovni. Je to spojenie vyod do celku a co najvyssia eliminacia rizik, co znamena ovela rychlejsie moznosti garantovane uspesneho nasadenia, rychle vyzretie celku, ovela jednoduchsie doladenie iba novych systemov bez nutnosti riesit fundamentalne problemy vyvoja celeho dizajnu. To znamena ovela vyssiu spolahlivost a vykony, ale aj minimalizaciu nakladov.

Ked chcu rusi usetrit a pritom nasadit moderny system, je to idealny sposob. Americky sposob vyvoja nanovo stroja s ekvivalentnymi parametrami by stal mnohonasobne viac a trval by ovela dlhsie, pricom celu dobu az po skoncenie IOC by nebol schopny podavat planovane vykony. Nehovoriac o rozkradani financii vyfabulovanymi dovodmi navysovania, co uzatvara cely priemysel do este hlbsej schemy rozkladu obmedzujucej kazdy dalsi vyvoj inych buducich prostriedkov.

Datum: 03.04.2018

Vložil: Jirka4form

Titulek: Tu-22M6

Před patnácti lety zavedený bombardér popsané verze Tu-22M by byl bombastický. Jestliže v Su-34 nebo americkém B-2 jsou úkoly zvládány dvěma osobami, proč ne u Tu-22M?

Datum: 03.04.2018

Vložil: Xawier

Titulek: Apríl

Jedná se samozřejmě o aprílový žertík jednoho zahraničního vojenského serveru, ...který spoustu lidí vzalo vážně:)

Datum: 03.04.2018

Vložil: Jirka

Titulek: Re: Apríl

Přesně tak. Kluci z BMPD jako každý rok zabodovali. Totéž s výcvikem pilotů VMF na Liaoningu.

Datum: 04.04.2018

Vložil: Dušan

Titulek: Re: Apríl

No možno preto, že v Rusku sa "vyrojilo" množstvo absurdných zbrojných projektov o ktorých musí každý súdny človek pochybovať - napr. strela s plochou dráhou letu na jadrový pohon ....a tie tiež myslia Rusi vážne.

Takže oproti tomu je novovýroba Tu-22M úplná "banalita" : )

Datum: 04.04.2018

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Apríl

...a o to jim asi i slo Dusane:)

Datum: 07.04.2018

Vložil: Robo

Titulek: Re: Re: Apríl

Po AN už aj tu obsmŕdaš ty zaprísahlý antiruský troll !!??
Si smiešny... ale svet konieckoncov potrebuje aj klaunov na odpútanie pozornosti resp. pobavenie ovčanov :-)

Datum: 03.04.2018

Vložil: Cami

Titulek: Nová verze Tu-22M

Jako určité vodítko pro hledání odpovědi k úvahám o znovuobnovení výroby Tu-22M můžeme najít na druhé straně. Když USAF a po nich i RAAF vyřadili poslední F-111 Aardvark, připravila se tím bez náhrady obě letectva o nikoli nepodstatnou abilitu dálkových leteckých úderů s nadzvukovým zbraňovým prostředkem. Pokud se výroba Backfirů se zařízením pro tankování za letu rozběhne, nebude to krok zpět z hlediska vojenského, zato krok zpět z hlediska politického - krok zpět do studené války.

Datum: 03.04.2018

Vložil: Jiva

Titulek: Tu-22M

Řekl bych, že u ostatních letadel, než jsou stíhací stroje, není rok vzniku až tak podstatný. Modernizace se stejně omezují jen na silnější zdroje elektrické energie, úspornější motory a nejnovější hardware pro radioelektronický boj. Stačí se podívat na B-52, Hawker Nimrod, EA6B Prowler. Slouží klidně i pět desetiletí. A co se stíhaček týče, v Turecku a Řecku v bitevní roli ještě dosluhují F4 Phantom a některé Belgické i Holandské F16 pocházejí dle sériových čísel z roku 1980.

Datum: 03.04.2018

Vložil: Dušan

Titulek: Re: Tu-22M

F-16 je stroj s predimenzovanou životnosťou, ktorú výrobca posúva až na 80 rokov !!!, inak povedané - nemožno z toho robiť etalón životnosti - prakticky všetky ostatné stroje "odchádzajú" skôr.

Vyhledávání