internetový armádní magazín
Na havárii Su-33 na lodi Admirál Kuzněcov nese svůj podíl chybná pilotáž
Ruská vojenská komise vyšetřující příčinu havárie těžké palubní stíhačky Suchoj Su-33 červeného čísla 67 z 279. námořního stíhacího leteckého pluku patřící do leteckého uskupení letadlového křižníku Admirál Kuzněcov zatím údajně došla k předběžnému závěru, že hlavní podíl na havárii má chybná pilotáž.
Letoun Su-33 při přistání na palubě lodi přejel přistávací dráhu a spadl do moře poté, co přetrhl kabel záchytného zařízení. Pilot se při pádu letounu katapultoval a byl následně vyzvednut záchranným vrtulníkem letecké skupiny.
Podle komisí prověřovaných údajů záznamových zařízení letadlového Křižníku Admirál Kuzněcov, pilot letounu překročil přípustnou odchylku od osy přistání, což vedlo k nadměrmému zatížení součastí zachytného zařízení. Maximální povolená odchylka od osy přistání je 4,2 m a pilot údajně navedl stroj s odchylkou 4,7 m. Otázkou pro veřejnost však zůstává: Proč? Pilot musel být varován systémem podpory přistání, který má několik výstupů a je údajně dokonalejší než používají Američané, že se nachází příliš mimo osu, a o tomto faktu musela vědět i obsluha na lodi.
Vyšetřovací komise se distancovala od zveřejňovaných předběžných výsledků vyšetřování. Militarybox, CC BY-SA
XXXXXXXX
Suchoj Su-33 červená 67 na palubě letadlového křižníku Admirál Kuzněcov
(foto: MO RF / FU)
Dřívější zpráva 5.12.2016 : Admirál Kuzněcov přišel ve Středomoří o druhý letoun
Diskusní téma: Na havárii Su-33 na lodi Admirál Kuzněcov nese svůj podíl chybná pilotáž
—————
—————
—————
—————