internetový armádní magazín

Malajsie má problémy s údržbou Su-30MKM - žádá Rusko o pomoc

15.11.2018 17:00

Malajsie žádá Rusko o zvýšenou pomoc při údržbě letounů Suchoj Su-30MKM. Z osmnácti provozovaných strojů tohoto typu jsou momentálně pouze čtyři zcela funkční, ostatní potřebují speciální údžbu nebo opravu. Žádost o pomoc byla přednesena na setkání malajského premiéra a ruského prezidenta při summitu zemí ASEAN 14. listopadu. 

Hlavním důvodem zhoršené připravenosti malajských letounů Su-30MKM je podle velitele malajského letectva nedostatek finančních prostředků na povinné technické prohlídky po uplynutí deseti let životnosti. Již od roku 2007 roční rozpočet přidělený na udržení provozní připravenosti letadel Su-30MKM nikdy nedosáhl požadované úrovně.

Povinná technická certifikace po uplynutí desetileté životnosti k zajištění bezpečnosti letu zahrnuje inspekci a ověřování prakticky všech součástí letadla. Firma Suchoj navrhla postupné technické prohlídky v Rusku po deseti letech u šesti letadel ročně (dodávky proběhly v letech 2007, 2008 a 2009), tak jak byla letadla dodána. Tento návrh byl však Malajsií na základě dostupného rozpočtu uznán za příliš nákladný.

Momentálně jsou tedy hledány alternativní cesty ze současné složité situace, včetně přilákání místních společností k provánění údržby a oprav, ale podle žádosti o pomoc na nejvyšší úrovni se zdá, že se to příliš nedaří. Militarybox, CC BY-SA

                        Suchoj Su-30MKM letectva Malajsie / foto: carl brent / CC BY-SA.2.5

 

Diskusní téma: Malajsie má problémy s údržbou Su-30MKM - žádá Rusko o pomoc

Datum: 16.11.2018

Vložil: lockdown

Titulek: Indický problém

Podobný problém bude mať na sto pro aj India ale tam je to aj asi o neschopnosti poriadnej licenčnej výroby v IAI a neodbornej údržby Súčiek. Takto India zvaľuje na Ruskú stranu ako hlavného dodávateľa, aby nestratila svoju tvár.

Datum: 16.11.2018

Vložil: STRIX

Titulek: Ruské stroje jsou mimořádně

náročné na údržbu. Např. resurs motorů je poloviční než u západních strojů. Takže "výhodný" nákup se může docela prodražit....

Datum: 16.11.2018

Vložil: Skeptik

Titulek: Re: Ruské stroje jsou ... no ruské?

Jasně, tomu odpovídají například zkušenosti Poláků, kterým vychází provoz jednomotorových F-16 C/D dráž než provoz dvoumotorových MiG-29.
Nebo třeba zkušenost Luftwaffe, která měla na konci roku 2014 jen 42 letuschopných Eurofighterů ze 143, a z nich jen 1/3 prý byla plně bojeschopná ... tedy cca 15 kusů.

Prostě provoz moderních proudových letadel není žádná láce. A provoz těch ruských patří spíš k těm levnějším.

Datum: 17.11.2018

Vložil: Fero

Titulek: Re: Ruské stroje jsou mimořádně

Zase troluješ ty starý rusofób ??! Už si vážne k smiechu s tými nezmyslami čo neustále píšeš !!

Datum: 19.11.2018

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Ruské stroje jsou mimořádně

nikdo netroluje, fakt je ten, že Mig-29 je provozně méně náročnější než západní ekvivalenty a výhoda dvou motorů je jasná

Datum: 15.11.2018

Vložil: Omny

Titulek: A to samé Indie

Tyhle státy si mysli, že bez servisu jim budou lítat létadla donekonečna...

Datum: 15.11.2018

Vložil: Luky

Titulek: ...

Indonésie se s Ruskem dohodla, že koupí su35 výměnou za gumu a olej :D Tak ať i oni něco nabídnou .... Třeba žvejky , nebo tak :D

Datum: 15.11.2018

Vložil: Alex

Titulek: .

To akože majú Rusi finančne prispieť na údržbu? Cha, cha, cha.

Záznamy: 1 - 8 ze 8

Vyhledávání