internetový armádní magazín

Letouny MiG-29K/KUB indického námořnictva se potýkají s problémy

16.07.2017 19:50

Letouny MiG-29K/KUB sloužící u indického vojenského námořnictva se podle dostupných zpráv stále potýkají s problémy, které výrazně komplikují jejich provoz na letadlové lodi Vikramaditya. Indové si stěžují na nedostatečnou pevnost draku, nespolehlivost ovládání řízení letounů po drátě fly-by-wire i instalovaných proudových motorů RD-33MK. Problémy s letouny MiG-29K/KUB byly projednávány již i na úrovni hlav států.

Rusko v reakci na indické stížnosti vyslalo do Indie tým odborníků, který má pomoci s řešením všech problémů.

Indové tvrdí, že letová způsobilost jednotlivých letadel typu MiG-29K se pohybuje mezi 15,93 až 37,63 % a typu MiG-29KUB mezi 21,30 až 47,14 %. Delklarovaná životnost draků těchto letounů by měla být asi 6000 letových hodin nebo 25 let. Podle Indů budou muset být tyto údaje změněny, protože jsou údajně nereálné. Militarybox, CC BY-SA

                                                                  XXXXXXX

                                   letouny MiG-29K/KUB na letadlové lodi Vikramaditya

                                                           (foto: NDTV / FU)

 

Diskusní téma: Letouny MiG-29K/KUB indického námořnictva se potýkají s problémy

Datum: 19.07.2017

Vložil: Nikdo

Titulek: článek

Tady je něco víc : defensenews.com/story/defense/naval/naval-aviation/2016/08/10/india-mig-29k-aircraft-navy-defects/88510782/

Datum: 17.07.2017

Vložil: jsk

Titulek: Mig 29 byl navržen jako frontový

stíhač, absolutně nevhodný pro težku námořní službu.
Jak řekl plk. Vašek "29vítka je skvělé letadlo,když funguje, bohužel to není příliš často"

Datum: 17.07.2017

Vložil: Skeptik

Titulek: Re: Mig 29 byl navržen jako frontový

Mluvil jsi s ním?
Mě říkal něco jiného, stejně jako Valehrach, Hlava, Šablatura a další, co 29-ku v Žatci létali.
Jediný co zmiňovali byly počáteční problémy se systémem autodiagnostiky, který zaznamenával i odchylky, nad kterými u jiných letadel na TOPu mávli rukou. Když se mechanici naučili s 29-kama pracovat, bylo vše OK ... tedy když byly náhradní díly, jejichž nákup se armádě moc nedařil - od okamžiku co Rusové začali vyžadovat platby v dolarech.

Datum: 22.07.2017

Vložil: vombat

Titulek: Re: Re: Mig 29 byl navržen jako frontový

Přiznám se že vzhledem ke své západní orientaci již nevím u kolika států jež jsou v NATO stále létá Mig 29. ? A jak dlouho s ním počítají? Nevíte náhodou? Myslím že ač
"nepřátelský" i "přátelský" :) je Mig 29 velmi povedený stíhač. Také je to dle mého subjektivního pohledu spolu s Rafalem nejhezčí "čtyřka" Rafale má takovou jednoduchou eleganci a Mig takovou přímočarou nápaditost. I když u bojových letounů samozřejmě nejde o promenádu v plavkách...:)

Datum: 16.07.2017

Vložil: Polemik

Titulek: prevádzka a údržba

už len z toho obrázku v článku je zjavné, že tie indické stroje sú už na 1.pohľad v biednom stave. Ktovie ako prebieha údržba a prevádzka v indickom ponímaní...

Datum: 17.07.2017

Vložil: Militarybox

Titulek: Re: prevádzka a údržba

Je všeobecně známo, že mezi zákazníky ruských zbranových systémů je spousta těch, kteří jsou s údržbou a dodržováním nějakých provozních pravidel poněkud na štíru. I když Indie nepatří mezi ty úplně nejhorší, rozhodně není ani mezi těmi nejlepšími. Ruská zkušenost praví, že velká řada problémů s tehnikou u zákazníků vzniká nedodržováním předepsaných způsobů použití a špatným základním servisem.

Datum: 18.07.2017

Vložil: Polemik

Titulek: Re: Re: prevádzka a údržba

...áno, presne na to som narážal, že (aj) v tom môžu prameniť tie popisované problémy indických Mig-29.

Datum: 17.07.2017

Vložil: Nesher

Titulek: Re: prevádzka a údržba

Jestli je pravda, že problémy jsou i s pevností draku, tak to asi jen v ne úplně dokonalé údržbě nebude. Prostě vzít frontovou stíhačku (relativně lehkou) a udělat z ní víceúčelové letadlo vhodné k provozu na letadlových lodích není úplně snadné, a to obzvlášť v situaci kdy to děláte poprvé (Mig) a po druhé v rámci celé země, takže těch zkušeností moc není.

Datum: 18.07.2017

Vložil: Polemik

Titulek: Re: Re: prevádzka a údržba

...samozrejme, máte aj Vy pravdu. Ale ťažko teraz súdiť, že čo má na tie problémy Indov väčší dopad - či zanedbávaná údržba a chyby v prevádzke, alebo nie úplná vhodnosť toho stroja na prevádzku na LL z konštrukčného hľadiska.

Datum: 21.07.2017

Vložil: Omny

Titulek: Re: prevádzka a údržba

hlavní problém je v servisu.....a tahle zpráva je od indického auditora...

Záznamy: 1 - 10 ze 10

Vyhledávání