internetový armádní magazín

Izraelské F-35 nad Íránem

10.06.2018 19:00

Podle íránské tiskové agentury Tehran Times, nejvyšší íránský vůdce vydal dekret o propuštění velitele protivzdušné obrany brigádního generála Farzáda Ismaili. Současně kuvajský deník Al-Jarida v této souvislosti uvedl, že propuštění íránského velitele protivzdušné obrany má přímou vazbu na úspěšnou operaci izraelských zpravodajských služeb a izraelských bojových letounů F-35I Adir ve vzdušném prostoru Íránu. Bývalý íránský velitel protileteckých sil se údajně pokoušel skrýt tento incident před íránskou nejvyšší mocí.
Zdroje úvádějí, že poté, co se objevily pověsti o akci izraelských letadel ve vzdušném prostoru Íránu, zahájilo íránské vedení podrobné vyšetřování. Jeho výsledkem má být prokázání pohybu izraelských letadel nad íránskými městy jako je Teherán, Isfahán, Arak a dalšími. Těmto pohybům cizích letadel se podle zprávy z vyšetřování nedostalo patřičné pozornosti íránské protivzdušné obrany. Existuje také podezření, že se Izraelcům podařilo získat kódy protivzdušných systémů S-300 a cítili se proto relativně bezpečně.

                                                    F-35I Adir izraelského letectva

                                                 (foto: mjr. Ofer / IAF / CC BY 4.0)

 

První zprávy o akci izraelských letounů F-35I Adir v íránském vzdušném prostoru pocházejí z března letošního roku. Podle ní měly dva stroje přeletět přes Sýrii, nad územím Iráku doplnit palivo z tankeru a proniknout nad Írán. Zde měly z velké výšky provádět průzkum objektů íránského jaderného průmyslu. Stejnou cestou se pak měly vrátit do Izraele. Írán tyto zprávy popřel.

Izraelské letectvo má průniky do íránského vzdušného prostoru celkem nacvičené již z minulosti a může se dokonce pochlubit sestřely íránských letadel nad Teheránem, když se v době íránsko-irácké války nechtěně zapletlo do souboje íránských a iráckých stíhaček. Militarybox, CC BY-SA

 

Diskusní téma: Izraelské F-35 nad Íránem

Datum: 15.02.2019

Vložil: NikkiNebra

Titulek: Tour in Verona 2019

Verona is located in the north Italy, it was founded by Roman in the internal meander of Adige river and with its two houndres years of history is one of the most important destination for everyone who loves literature,culture and history.Verona hostes many roman structures such as the Arena,Arco dei Gavi,Porta Borsari and Porta Leona.
Morover medieval buildings as Castelvecchio,Arche Acaligere,Juliet’s House and Lamberti’s Tower contribute in creating a magic atmosphere; however the charm peak will be reached on Ponte Pietra with its wonderful landscape which give extra value to the city.

Verona is easy to reach, not so far from Garda Lake (30 km), you need only to take one Atv Bus from Sirmione,Lazise;Bardolino,Malcesine,Peschiera,Riva del Garda,Brenzone,Torri del Benaco and Desenzano to come here and to enjoy our citysightseeingIn addition the train station is only 1 km aloof from the city center; also Villafranca airport is only 15 km distant.
Moreover Verona offers a wide range of choices considering restaurants,bars and shops but you should try our ice cream from Gelateria Ponte Pietra and Savoia.
Returning to our main theme, you can visit all Verona by walking or by bike, anyway the best way to appreciate Verona is by Segway to save your time and energy a two-wheeled self-balancing, battery-powered electric vehicle.
Don’t lose this possibility.

Verona Italy: Riding a Segway PT inside the second largest Roman city!

From the perfect “Roman” warp of the streets, squares, walls and the Arena amphitheatre, to the pure “Romanic” and “Gothic” style of the beautiful churches and monuments you may visit during the tour.

Let’s be ready to discover the most beautiful and interesting part of the city, the most ancient, facing south and cradled by a bend of the river.

After we get to know our Segway PT, from viale Colonnello Galliano – parking and meeting point for the training – we reach Porta Palio and ride past the roundabout along the cycle path facing Porta/via Piccoli.

Another easy cycle path leads us straight to Castelvecchio, a residence of Della Scala family, whose internal restoration is a marvellous example of contemporary architecture. Riding our Segway PT we cross the Della Scala bridge and pause in the park on the other bank of the river, to enjoy a view on the bridge and castle. Afterwards we cross corso Castelvecchio to get onto via Roma to reach piazza Bra and the Arena.

Exciting moments of deep romanticism may be lived thanks to our Segway PT that will lead us until Giulietta’s House, in via Cappello.

Mercato Vecchio’s court, Piazza dei Signori and Arche Scaligere will follow, until Santa Anastasia and piazza Erbe (Verona’s Roman forum).

Tour proceeds Under the “portoni” of Corso and Porta Borsari (ancient collection point of the bishop’s duty) and back, on the stradone Porta Palio.

Datum: 11.06.2018

Vložil: Alex

Titulek: .

... odle ní měly dva stroje přeletět přes Sýrii, nad územím Iráku doplnit palivo z tankeru a proniknout nad Írán

Akého tankéru? Žeby tiež s vlastnosťami STEALTH ako F-35?

Datum: 12.06.2018

Vložil: Superme

Titulek: Re: .

V Iráku o nich mohli vědět. Nebo co na tom nechápeš? F-35 dotankovakovali a pak až letěli nad Írán.

Datum: 11.06.2018

Vložil: STRIX

Titulek: S300/400 je prostě jen

sedicí kachna, která čeká až bude vykuchána, nejde o žádné "kódy", al eo vlastnosti F35.
Jedna etapa končí, nová začíná.

Datum: 11.06.2018

Vložil: GZUR

Titulek: Re: S300/400 je prostě jen

Je veřejné tajemství, že i do Číny byly ruské systémy pvo jako je S-300 dodány v modifikované verzi - tedy pro export. Dle ruských vyjádření to funguje tak, že když plně funkční čínský systém zjistí, že přilétající letoun je ruský, systém zcela automaticky zareaguje tak, že pravděpodobně vůbec nedojde k odpálení rakety, díky určitým vnitřním, samozřejmě "blíže nespecifikovaným" pojistkám. Tím se rusové vůbec netají, a je mi naprosto jasné, že když si takto pojistí Čínu, tak ještě méně spolehlivější provozovatelé jako je např. Írán bude nepochybně pořešen také. Tyto řekněme "kódy" jdou teoreticky získat, využít, či zneužít. Tím netvrdím ani jedno, ani druhé.. nebyl jsem přítomen. Z druhé strany se sem tam objeví zprávy, že např. F-22A v Sýrii identifikovali nejen Su-35S, ale i Su-30SM svým palubním radarem. Také Su-35S a MiG-31BM zjistili F-22A. Objevily a identifikovaly F-22A které vyrazily "zachytit" Tu-95MS, dle vyjádření ruských pilotů v dostatečné vzdálenosti a časovém intervalu pro případný zásah, samozřejmě bez "nějakých bližších specifikací".

Datum: 11.06.2018

Vložil: Boze

Titulek: Kody PVO??

To jako vážně?! co to jsou kody PVO? Po kterých se můžete cítit bezpečně :D

Datum: 11.06.2018

Vložil: cecil

Titulek: Re: Kody PVO??

Myslíte si, že Rusové nemají u exportních PVO systémů ošetřenu otázku možnosti sestřelení ruských letadel těmito systémy? Samozřejmě, že mají. Ruské letadlo ohrožené tímto systémem předává systému kódovanou zprávu, která nenápadně pozmění parametry v navádění střely, a ta letadlo nezasáhne. O existenci takových kódů si již dlouhé roky štěbetají vrabci na střechách a platí to pro systémy ruské, americké, francouzské ... . A to vážně. :-))

Datum: 11.06.2018

Vložil: tonym

Titulek: Re: Re: Kody PVO??

Prosim Vas, vite vubec kolik ruskych letadel bylo sestreleno ruskymi SAM/MANPADS od 2008? I kdyby toto bylo pravdou, znamenal by to, ze Izraelci skutecne vlastni tisice stran tajnych iranskych materialu. To by byla jeste vetsi ostuda pro Iran.

Datum: 11.06.2018

Vložil: cecil

Titulek: Re: Re: Re: Kody PVO??

Kolik bylo sestřeleno ruských letadel ruskými SAM/MANPADS od roku 2008 bohužel nevím, ale rád se to od Vás tady dovím, a možná že nebudu sám kdo je zvědavý na ten přesný výčet. Je jasné, že ne se všemi systémy to funguje, takže netřeba z toho dělat nějané dogma. Např. s Vámi uvedenými MANPADS to určitě nefunguje, protože většina systémů této kategorie má zcela pasivní samonáváděcí hlavici, takže k žádné vazbě mezi systémem a letounem nedochází, a případná obrana proti nim funguje na zcela jiných principech. Je vidět, že dané věci očividně "rozumíte", o to víc těším na ten výčet Su-27/30/34/35 nebo MiG-29 sestřelených systémy S-300.

Datum: 11.06.2018

Vložil: tonym

Titulek: Re: Re: Re: Re: Kody PVO??

No vazeny pane, doporucuji se divat na veci pred tim, nez se pustite do diskuze.
https://www.globalsecurity.org/military/world/russia/sa-18.htm
Systemy jako Igla maji bezne IFF prijimace. Nicmene o tom ani nejde. Detekce je jina nez navadeni. To, ze takova hypoteticky modifikovana S-300 nemuze na IDF F-35 strilet neznamena, ze je nemohli zachytit (za predpokladu, ze radary je vubec zachyti). Pokud se toto potvrdi, tak stealth neni zas tak na nic, jak Rusove rikaji.

Datum: 11.06.2018

Vložil: cecil

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Kody PVO??

MANPADS přeci není na použití IFF závislý, může střílet bez něj, a proto na něm není možno stavět žádné funkce o kterých je v článku řeč.

Datum: 12.06.2018

Vložil: tonym

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kody PVO??

Pane, precetli jste clanek z meho odkazu?

Datum: 11.06.2018

Vložil: tonym

Titulek: Re: Re: Re: Re: Kody PVO??

Pokud se jedna o setrelene ruske stroje, staci se divat na valku v Gruzii, kde meli Gruzinci modernizovany Buk.

Datum: 11.06.2018

Vložil: GZUR

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Kody PVO??

A právě, ten modernizovaný Buk, nebyl vyroben a dodán Ruskem. Nejpravděpodobněji to byl výrobek: Made in USSR. Poté byl tento systém modernizován na Ukrajině. Tedy tento Buk identifikoval ruská letadla jako nepřátelská a zahájil palbu. Rusové na tento systém neměli žádný vliv a už vůbec v něm neměli "nějaké pojistky". I to to byl pro Rusy další podnět, proč se pojistit, ovšem toto bylo dědictví po SSSR. (Pro informaci, některé systémy vůbec neměli rozlišovací schopnost vlastní-cizí jako dnes).

Datum: 12.06.2018

Vložil: David

Titulek: Re: Re: Re: Kody PVO??

Něco jiného jsou lehké přenosné PLŘS, s dostřelem kolem 5 km - a něco jiného systémy S-300 a podobné, schopné působit na vzdálenost 100 km. U systémů schopných působit na takové vzdálenosti se ono kódování používá - a to nejen u těch ruských.

Datum: 12.06.2018

Vložil: tonym

Titulek: Re: Re: Re: Re: Kody PVO??

Ale o tom nejde. Jde o tom ze odpal a detekce jsou dve rozdilne veci. IFF pojistky nema nic spolecneho se schopnosti detekce cile. Pokud nevideli nic tak nevideli nic, tecka. Pokud Iranci zachytili F-35, urcite by udelali z toho ohromny zruch. I kdyby IFF modifikace byla provedena tajne Izraelci (dost tezko) pak by to byla ohromnou ostudou pro Iran a velke varovani pro Rusy.

Datum: 13.06.2018

Vložil: GZUR

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Kody PVO??

Detekce, zaměření a odpal jsou rozdílné věci. Pokud systém detekoval nějaký cíl a onen cíl vyslal "informace" či byl systémem vyhodnocen jako např. přátelský, nejenže by nedošlo k odpalu, ale vlastně se "jako by nic nedělo" do doby než li by se přišlo na to, že tomu tak není, to již by ale ony údajné F-35 mohly točit na zpět. Poté by zbýval vizuální kontakt, tedy vyslat vlastní stíhací letouny např. F-14 či Mig-29 (tedy pokud by se zrovna kolem Íránského hlavního města žádný stíhač nenacházel, spíše nepravděpodobné) zřejmě by ani jednomu z "dvoumachových" letounů F-35 neuletěl. Protistrana by tuto událost mohla využít pro propagandistické účely, jiný význam tento "údajný výlet" nemá. Udělat rozruch a přiznat, že s tím nic nemůžu udělat, no nechlubil bych se. Pro Írán by to ostuda jistě byla a možná by padlo i určité podezření na Rusy, na jakou si tichou a "šedou spolupráci" s Izraelem (vždy něco za něco). Rusové již měli možnost si přeměřit i F-22A, nehledě na to, že rusové se nespoléhají na jeden komplex S-300, ale na celý integrovaný protivzdušný systém, kde S-300/400 je pouhou součástí stejně jako vícepásmové radary, pasivní radiolokátory, systémy REB, družicové systémy, awacs, stíhači, Buky, Pancíře atd... atd.. Jinak co se detekce týká, tak např. nové hypersonické střely (vyvíjené a využívané RF) jsou detekovatelné, ale současnými prostředky prakticky nezaměřitelné, tedy na případný odpal ani prakticky nemusí dojít, tedy i to lze brát jako případné varování pro nepřítele RF.

Datum: 13.06.2018

Vložil: tonym

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kody PVO??

To jedine za predpokladu, ze F-35 tam skutecne byl a byl rovnez detektovan. M 2.0 dosahuji stihaci jen na velkych vyskach, blizko zemi nedovedou letat rychleji nez M 1.0-1.3. Nemluve o dobe potrebne k poslani stihacek do vzduchu. Cela zalezitost je nepotvrzena, muzeme o tom jen spekulovat. F-22 v Syrii pravepodobne letaji s zesilovacem radaroveho odrazu maskujici jeji skutecne RCS, takze bych se detekci ruskymi radary ani nedivil. Pokud to tak neni tak ale ruske hlaseni o detekci F-22 neni taky nijak dolozen. Tezko rict, co se stalo a co ne.

Datum: 14.06.2018

Vložil: GZUR

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kody PVO??

Samozřejmě jsou to převážně spekulace. Též je pravdou, že 2machy se dosahují ve větších výškách, ale např. onen MiG-29 je schopen blízko u země dát cca 1.2 Machu v případě potřeby a kolik F-35? Tedy pokud by již byl ve vzduchu a někde poblíž. I kdyby tento MiG neměl radiolokátor vůbec, tak stále se může spolehnou (tedy na určitou vzdálenost) na své IČ čidlo s laserovým dálkoměrem, obzvláště když by údajná F-35 již byla na odletu a ukázala rozžhavenou trysku apod. Ruští piloti se s F-22 nesetkávají pouze v Sýrii, kde se již dostaly do "pár potyček "(zatím nic vážného) a to i na "vizual". Jako když "nepřímo bránily" ruským letounům v činnosti, tedy v boji šturmovikům Su-25SM proti tzv. "umírněným teroristům", po příletu Su-35S americká letadla vyklidila oblast. Su-35S se údajně dostaly do "simulované střelecké pozice" (reagovaly na ohrožení bitevníků), po ozáření palubním radiolokátorem Irbis F-22 zanechali své činnosti a odletěli. Dále si prý ruští piloti měli pochvalovat kontejnery REB, že fungují bezvadně. Dále se rusové s F-22 setkávají v oblasti Pacifiku, kde např. hlídkující letouny Tu-142 či bombardéry Tu-95SM občas doprovázejí Su-27SM či Su-35S a posledně i "ve výšce" MiGy-31BM, což bylo zřejmě nemilé překvapení, dle vyjádření rusů zachycující F-22A v mezinárodním vzdušném prostoru raketonosce Tu-95MS ( který byl doplněn pro tuto událost "nějakou měřící aparaturou") přilétli dle zjištění pouze s dvěmi přídavnými nádržemi, pro rusy očekávaná návštěva. Tu-95 létají většinou bez doprovodu a jejích protiběžné vrtule mají vcelku obrovskou RCS, pod to se "schová" i Su-35. Samozřejmě z veřejných zdrojů, nikterak doloženo např. záznamem.

Datum: 11.06.2018

Vložil: Refael

Titulek: Izraelské F-35 nad Íránem

Jak mohli Izraelci zjistit kody iranskych S-300?
Bud diky tajne sluzbe Mossad, ktera mohla infiltrovat jednotku PVO, ktera tyto systemy vlastni nebo mnohem realnejsi scenar, ze Rusove proste dodrzeli sve slovo k tajne dohode(ovsem na BV se v tajnosti dlouho nic neudrzi) s Izraelem a predalo Izraeli tyto kody za slib, ze Izrael uz nebude protestovat proti diktatoru B.Asadovi.
Iranci na zemi a Rusove ve vzduchu jsou sice spojenci, ale pouze na cas nebot Rusove a Iranci maji diametralne odlisne plany na povalecnou Syrii.
Iran chce jizni Syrii jako kolbyste protiizr.akci Iranu a Hizballahu, ale Rusove chteji konsolidovat Syrii a ponechat si Asaduv rezim jen pro sebe, coz Iranci naopak nechteji.
A Asad? Ten je ten posledni, kdo bude mluvit o budoucnosti Syrie. Sice navenek asi zustane prezidentem, ale na jak dlouho?
Pokud tedy Izrael ziskal tyto kody a je jedno jak, nejspis tyto S-300 uz budou Irancum k nicemu. Ona je tez otazka, zda se ty kody daji zmenit ci uz jsou napevno dane.

Záznamy: 1 - 20 ze 20

Vyhledávání