internetový armádní magazín

Iljušin dočasně zmrazil vývoj rusko-indického letounu Il-214

13.01.2016 13:45

Ruská společnost Iljušin dočasně zmrazila vývoj transportního letounu Il-214. Pro agenturu TASS to prohlásil generální ředitel společnosti Sergej Velmožkin. Letoun Il-214 je transportním strojem střední třídy, je společným rusko-indickým projektem a mimo Rusko je zmám spíše od označeními MTA nebo MTS. 

Podle slov generálního ředitele si společnost bere přestávku ve výjových pracech na celkovou úpravu programu a vyjasnění kooperačních podmínek. Vývoj letounu by měl pokračovat, a to jak v provedení na export, tak i ve verzi pro domácí ruské vojenské letectvo. Osud ruské verze je však v rukou Ministerstva obrany RF, které rozhodne. Ministerstvo obrany zatím odmítlo další vývoj věci Il-214 komentovat, s odvoláním na utajení informací o státních obranných zakázkách.

Vývoj letounu Il-214 byl zahájen v Rusku v roce 2000, a v roce 2010 se do něho oficiálně zapojila Indie, která již v roce 2001 projevila zájem o nový letoun této hmotnostní kategorie pro své letectvo. Předpokládalo se, že Rusko odebere 100 letounů a Indie asi 45. V současné době je vývoj stále ještě v závěrečné fázi projektování a prototyp nebyl postaven.

Alternativou k letounu Il-214 byly v různých dobách stroje Tupolev Tu-330 nebo Antonov An-178. Zatím co stroj Tupoleva je znám pouze jako model, ukrajinský An-178 existuje v prototypu, který absolvoval první let 7. května 2015.

                                                         maketa letounu Il-214 (MTS/MTA)

                                                               (foto: Allocer / CC BY-SA)

 

Společný rusko-indický vývojový program letounu Il-214 (MTS) / MTA si dosud údajně vyžádal náklady ve výši přesahující 600 milionů dolarů. Již dnes má výrazné zpoždění oproti plánu a indická strana požaduje některé další úpravy, které vývoj opět prodlouží.

Letoun Il-214 by měl podle plánů disponovat maximální vzletovou hmotností 68 tun, maximálním doletem kolem 6500 km a doletem s 20-ti tunovým nákladem minimálně 2000 km. O jeho pohon se mají starat dva ruské proudové motory Aviadvigatěl PS-90A-76, později pak vyvíjené Aviadvigatěl PD-14M s maximálním tahem po 153 kN, umožňující maximální rychlost 870 km/h. Militarybox, CC BY-SA

 

Diskusní téma: Iljušin dočasně zmrazil vývoj rusko-indického letounu Il-214

Datum: 13.01.2016

Vložil: veterán 47

Titulek: An 178

Aj keď je to schopné lietadlo neunesie toľko koľko udávaju špecifikácie a navyše súčasné vsťahy medzi Ruskom a Ukrajinou mu nedávaju veľa šanci.

Datum: 13.01.2016

Vložil: alexa123

Titulek: .

... indové jsou prostě komplikovaní zákazníci...

Aby nakoniec neboli Indovia tí, ktorí kvôli svojej "komplikovanosti" nedoplatili najviac. Ak sa na nich Rusi vykašlú (čo by som nebol prekvapený), ostanú bez lietadla s technickými parametrami Il-214. ktoré si na začiatku vývoja sami definovali. Potom budú musieť kúpiť lietadlo, parametre ktorého definoval niekto iný t.j. nie Indovia.

Datum: 13.01.2016

Vložil: Jirka4form

Titulek: MTA

Indové jsou prostě komplikovaní zákazníci a komplikovaní partneři. Co teď? Spousta peněz v haj... a letadlo žádné. Rusové ho potřebují, a asi nebudou začínat od nuly někde jinde. Budou muset ho dokončit bez Indů, pokud s nimi nenajdou společnou řeč.

Vyhledávání