internetový armádní magazín

HAMSA - nový obrněnec z Pákistánu

21.11.2016 13:35

Pákistánská společnost BDS (Blitzkrieg Defense Solution), která je známá spíše výrobou osobních ochranných prostředků a úpravou automobilů hodlá vstoupit na trh víceúčelových obrněných vozidel (MCV). Ve své režii vyvinula nový velmi zajímavý obrněný vůz na kolovém podvozku 8x8, který se řadí mezi hybridy kolových obrněných transportérů a vozidel MRAP.

Obrněnec společnosti BDS dostal jméno HAMZA a je určen k přepravě až čtrnácti (12+2) vyzbrojených osob. Ty nastupují do vozidla sklopnou rampou v zadním čele vozidla, nebo dveřmi na levém boku. K vedení palebné podpory výsadku nebo vlastní ochraně může být obrněnec vybaven bezosádkovou bojovou věží s kanónem do ráže 30 mm a spřaženým 12,7mm nebo 7,62mm kulometem, případně i nějakou lehčí osádkovou věží. Základní pancéřová ochrana vozidla je na úrovni STANAG 4569 Level 4, protiminová ochrana na úrovni Level 4B.  

Vozidlo HAMSA je vybaveno vznětovým motorem a automatickou převodovkou. Přesný typ motoru a jeho výkon nebyl zatím zveřejněn, ale u prázdného vozidla by měl být větší než 20 kW/t. Podvozek má osm poháněných, nezávisle zavěšených kol, přičemž čtyři kola předních dvou náprav jsou řiditelná.

Společnost BDS hodlá vozidlo HAMSA veřejně představit na výstavě IDEAS-2016, která se bude konat ve dnech 22. až 25. listopadu v Karáčí. Militarybox, CC BY-SA

 

                                                                          XXXXXXX

                                                                  Blitzkrieg HAMSA

                                                         (foto webu defence.pk / FU)

 

                                                                     

Diskusní téma: HAMSA - nový obrněnec z Pákistánu

Datum: 21.11.2016

Vložil: alexa123

Titulek: .

Usporiadanie je také, že vojaci sedia chrbtom ku vonkajšiemu pancierovaniu, pričom v pancieri je okno. Neviem si predstaviť, ako počas jazdy využijú okno keď budú pripútaní bezpečnostnými pásmi. Pri takomto usporiadaní je okno problematické využiť dokonca aj v prípade, ak OT stojí.

Datum: 04.12.2016

Vložil: Přemek

Titulek: Re: .

Okna jsou zdojem denního osvětlení. Zde mohou znamenat dvě věci - demonstraci odolných skel a schopnost osvětlení prostoru pro transport i bez funkčního elektrozdroje. Pochopitelně k monitorování okolí jsou ideální monitory přenášející signál z řídícího systému, nikoli okna. I tak může osoba sedící zády ke stěně sledovat okny to, co se děje naproti v elevaci 5-20 stupňů.

Vyhledávání