internetový armádní magazín

Další údržba slovenských MiG-29 zajištěna

21.02.2019 15:20

Slovenská vláda se rozhodla prodloužit spolupráci s ruskou společností RSK MIG o údržbě stíhaček typu MiG-29 slovenského vojenského letectva až do konce roku 2023, a s možností dalšího prodloužení ještě o jeden rok v případě nutné potřeby.

                                MiG-29 / foto: Konflikty.pl / Golowanow / se svolením autora

 

Prodloužení smloumy o údržbě se společností RSK MIG umožní provozovat stroje MiG-29 až do příchodu objednaných amerických víceúčelových bojových letadel Lockheed Martin F-16V Block 70/72 a zamezí hledání nouzových řešení.

Roční výdaje na údržbu jednoho stroje MiG-29 mají být asi 2,53 milionu EUR. Počet strojů používaných slovenským vojenským letectvem by se přitom měl snížit ze současných dvanácti na sedm. Militarybox, CC BY-SA

 

Diskusní téma: Další údržba slovenských MiG-29 zajištěna

Datum: 22.02.2019

Vložil: Petr

Titulek: správne rozhodnutie

Ruské MIG sú tu a dajú sa opraviť . Americké F16 to bude oriešok -hlavne po finančnej stránke .Pokiaľ viem tie drahé a pre Nás zbytočné lietadla máme dohodnutý servis - podporu len na 2 roky.(no a potom uvidíme aké je to mať super servis z Ameriky).
Myslí ,že ak bude treba náročnejší servisný zásah na F16, nebudeme mať na to peniaze. Takže ešte sa nám tie MIGy zídu.

Datum: 24.02.2019

Vložil: dusan

Titulek: Re: správne rozhodnutie

Či naša vláda "vybrala" správne je zbytočné diskutovať .... už je kontrakt podpísaný. Neviem o tom, že by mal niekto závažné problémy so servisovaním strojov F-16 z dôvodu zlej podpory od výrobcu.

Datum: 25.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: správne rozhodnutie

no tak indové mají problém se servisem bych řekl daleko přívětivějším MIg29......jo vy se nedoplatíte a budete tohodle rozhodnutí litovat

Datum: 04.03.2019

Vložil: Polemik

Titulek: Re: Re: Re: správne rozhodnutie

Ale to je dané laxným (zanedbávajúcicm) prístupom Indov k údržbe vojenskej techniky všeobecne. Z toho čo sme mali v ponuke sme čo sa technickej stránky stroja týka vybrali to najlepšie čo sa dalo. Na air policing bude tento Viper až prehnaný luxus pre Slovensko.

Datum: 21.02.2019

Vložil: Arthur

Titulek: Vladimír Bednár rozporuje materiálo Migoch

zdroj: https://vladimirbednar.blog.sme.sk/c/502818/najvyraznejsie-nepravdy-analyzy-alternativ-ochrany-vzdusneho-priestoru-sr.html

Datum: 21.02.2019

Vložil: Alex

Titulek: .

Jediné rozumné riešenie v tejto situácii. Každé iné riešenie by znamenalo uzemnenie pilotov a technikov. Inakšie povedané - dva/tri roky by mastili karty a ešte by zato brali aj plat.

Datum: 21.02.2019

Vložil: Pepe

Titulek: Re: .

Absolutní souhlas. Je potřebné používat zdravý selský rozum.

Datum: 21.02.2019

Vložil: Ztak

Titulek: Re: Re: zdravý selský rozum.

Členská krajina NATO zotrváva v závislosti od spoločnosti z Ruskej federácie a zároveň prítomnosť ruských špecialistov vo vojenských objektoch OS SR v čase transformácie letiska na prílet lietadiel F-16.

Zrejme členské krajiny NATO a Lockheed Martin v tom nevidia problém.

TO AKO VÁŽNE?

Datum: 21.02.2019

Vložil: Alex

Titulek: Re: Re: Re: zdravý selský rozum.

OK.
1/ Rusi nam nebudu dva-tri roky robit servis takze ako som uviedol, nasi chlapci az do prichodu F16 budu sediet na riti a budu brat za to plat. Toto chces?
2/ Rusi nam XXX rokov t.j. clenovi NATO robili servis. Toto ta doteraz nrsralo?
3/ Takze ano. TO NAOZAJ VAZNE.

Datum: 21.02.2019

Vložil: Strikehawk

Titulek: Re: .

Je to dobré rozhodnutí. Je potřeba mít zajištěno překlenovací období. Zaráží mě ale cena za údržbu 2,53 mil EUR za letadlo a rok.
Kdybycho to aproximovali na hypotetických 14 ks abychom mohli srovnat s cenou pronájmu Gripena vychází zy 10 let cena údržby na 354 mil EUR tzn cca 9 miliard CZK.

Datum: 22.02.2019

Vložil: dusan

Titulek: Re: Re: .

No tá zmluva bola podpísaná hlavne preto, že pekných pár desiatok % ide tým "správnym" firmám .....

Datum: 24.02.2019

Vložil: Jerry

Titulek: Re: Re: Re: .

Ale to se o Gripenu přeci říká taky. Teď se ukazuje, jak velkou část pronájmu vlastně tvoří jen samotná údržba letky. Švédi nám to tehdy dali za hubičku, protože ta letadla potřebovali dostat na trh. Tak jako my L-159.

Datum: 24.02.2019

Vložil: dusan

Titulek: Re: Re: Re: Re: .

Asi sme sa nerozumeli ....

Ide samozrejme o "prostredníkov", ktorí nerobia nič ... len berú percentá .... inak povedané, ide o čistú korupciu.

Tak isto sme kupovali od Vás L-410 ... nie priamo, ale cez "správnu" firmu, ktorá neurobila prakticky nič, len navýšila cenu ....a dúfam, že nik nepochybuje o tom, že český výrobca nepotrebuje pri rokovaní s našou armádou prostredníka ....

Datum: 25.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: .

však se neboj, od US budete mít pálku i bez prostředníka o))

Datum: 25.02.2019

Vložil: Strikehawk

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: .

Tento systém u nás funguje dlouhé roky také. Tou správnou firmou byl a je např OMNIPOL jehož téměř jediná přidaná hodnota u letadel CASA CN-295 byl překlad technické dokumentace z AJ do ČJ. Už si nepamatuji kolik to stálo ale řádově stovky mil CZK

Záznamy: 1 - 15 ze 15

Vyhledávání