internetový armádní magazín

Barys - kazašsko-ruská novinka ve světě kolových BVP

03.06.2016 11:10

Na výstavě KADEX-2016 si právě odbývá premiérové představení nové kolové bojové vozidlo pěchoty vyvinuté ve spolupráci kazašské společnosti KPE (Kazachstan Paramount Engineering) a ruského Uralvagonzavodu pojmenované - Barys.
Kolové bojové vozidlo pěchoty Barys má konfiguraci podvozku 8x8 (dříve se předpokládalo, že půjde o upravený podvozek vozidla Mbombe 6x6) a je vybavené dálkově ovládanou bezosádkovou zbraňovou stanicí Burevestnik AU-220M Bajkal s rychlopalným kanónem ráže 57 mm a přaženým 7,62mm kulometem. Stanice má na vozidle pochopitelně celokruhový odměr a náměr zbraní v rozsahu od -5o do +75o. Kanón samotný má udávaný dostřel 12 km a rychlost palby přesahující 120 ran/min..
                                                                           XXXXXXXX
                        vozidlo Barys na fotografii z propagačních materiálů společnosti Paramount
                                            (foto: Paramount Group / Military Informator / FU)


První kolová bojová vozidla Barys jsou očekávána armádou Kazachstánu ještě v tomto roce.
Barys je výsledkem pokračování mezinárodního projektu kolového bojového vozidla pěchoty Atom, vedeného ruskou společností Uralvagonzavod a zahajovaného ve spolupráci s francouzskými zbrojovkami. Po zavedení protiruských sankcí a rozpadu spolupráce s francouzi došlo k pokračování prací se společnostmi se Spojených arabských emirátů (vozidlo Enigma) a Kazachstánu (vozidlo Barys).

 

KPE Barys: podvozek - Paramount Group (JAR) Mbombe 8x8, motor - kapalinou chlazený vznětový přeplňovaný šestiválec o výkonu 410,1 kW uložený v přední části v ose vozidla, hlavní převodovka - šestistupňová automatická, maximální rychlost - 110 km/h, maximální dojezd - 800 km, bojová hmotnost - 28 tun, osádka - 3 osoby (velitel, střelec, řidič), výsadek - 8 osob, základní balistická odolnost STANAG 4569 - 3+ trup - 4a/b podvozek,  

Militarybox, CC BY-SA

 

                                                                       XXXXXXXXX

                                                        Barys na výstavě KADEX-2016

                                                       (4 x foto: Uralvagonzavod / FU)

 

Diskusní téma: Barys - kazašsko-ruská novinka ve světě kolových BVP

Datum: 03.06.2016

Vložil: alexa123

Titulek: .

Myslím, že kaliber 57mm je pre BVP skutočne horná hranica. Kedysi sa začínalo pri kalibre 20mm, potom prišiel kaliber 25mm, 30mm, 35mm, 40mm a teraz 57mm. Potom už nasleduje iba cca 76mm ale pre BVP určené na prevoz družstva min. 6 vojakov to je extrém a zrejme aj nerealizovateľné. Ktovie, možno aj 57mm je priveľa, stačilo by možno 45mm - pre Rusov to je kaliber historicky osvedčený. Črepinový účinok 45mm by mal byť dostatočný a podobne účinok aj iných druhov munície.

Datum: 06.06.2016

Vložil: David

Titulek: Re: .

Svého času Izrael vyvinul 60 mm kanon. Byl zkusmo osazen na M-113, nedošlo ale k nějakému dalšímu nákupu. Kanon byl pak použit pro modernizaci španělských lehkých tanků M-41. Vůbec bych se nedivil, kdyby došlo k nějaké obnově tohoto projektu anebo vývoji dalších kanonů 57-60 mm určených pro BVP a OT

Datum: 03.06.2016

Vložil: Jirka4form

Titulek: Barys

Spodek mi trošku připomíná německý Boxer, ale je hezčí. Celkově se vozidlo zdá velmi robustní a těžké a podle absence vodometů asi neplave. V Kazachstánu na co?

Datum: 03.06.2016

Vložil: cecil

Titulek: 57mm

Ten kanon, to je brusus. Ten deklasuje všechno ve své třídě. Otázkou je: Kam půjde další vývoj? Není kadence takového kanonu pro použití na BVP již moc nízká? A bude palebný průměr takového kanonu pro bojové nasazení dostatečný? Osobně bych vsadil spíše na starší ruskou cestu - kombinaci dvou kanonů. Pro 100mm kanon připravit novou munici, a obstarožní 30mm 2A42 nebo 2A72 nahradit nějaným novým 35 až 37mm kanonem na teleskopickou munici.

Datum: 03.06.2016

Vložil: alexa123

Titulek: Re: 57mm

... není kadence takového kanonu pro použití na BVP již moc nízká? A bude palebný průměr takového kanonu pro bojové nasazení dostatečný?

Je vôbec vysoká kadencia pri takom kalibre v kombinácii s kvalitnou muníciou a kvalitným zameriavačom zaručujúcim zničenie cieľa prvou resp. druhou ranouu vôbec dôležitá? Ak dokázali napr. Izraelci vo vojne v 1973 zničiť tank na vzdialenosť cca 2000m s vtedajšou municiou a zameriavačom, dnes to nemôže byť pre kaliber 57mm absolútne žiadny problém na ciele určené pre tento kaliber. A tým pádom ani netreba voziť veľkú zásobu munície - čo výstrel, to v podstate zásah. Len treba mať kvalitný kanón, muníciu a strelecký systém.

Datum: 04.06.2016

Vložil: Arten

Titulek: Re: 57mm

"Osobně bych vsadil spíše na starší ruskou cestu - kombinaci dvou kanonů."

Presne. Kým kombinácia:
- 30mm rýchlopalný kanón na letiace ciele, OT, BVP a malé bodové ciele - autá, odstreďovači, prvky C3I
- 100mm na ničenie bunkrov, budov, postavení pechoty a najmä - odpaľovanie PTRS,
je ideálnou kombináciou postihujúcou celé spektrum cieľov, 57mm je kompromisom, ktorý nič nevie poriadne - s výnimkou ničenia OT a BVP, (ale v tom aj tak nedosahuje výkony PTRS...).
Ako náhrada 30mm je neefektívny, ako 100mm slabý. A nemá PTRS(!). Je potrebná inštalácia ďalšieho zbraňového systému. Externe.

Datum: 03.06.2016

Vložil: kěkný kanón

Titulek: pospa

Ten kanón se mi líbí, šup s ním na Pandury :-)

Datum: 03.06.2016

Vložil: Aviatik

Titulek: Re: pospa

Na naše Pandury by se měly hlavně konečně "šoupnout" PTŘS Spike, aby se nevozily jenom prázdné odpalovací kontejnery...

Datum: 03.06.2016

Vložil: Pepe

Titulek: Re: Re: pospa

Naše Pandury se s něčím takovým moderním již ani pomalu nedají srovnávat. Pandury byly za zenitem již v době, kdy si jich ČR pořizovala. Dnes by již potřebovaly připustit nové krve, nejen šoupnout PTŘS Spike. Musíme to brát asi tak, že jsou armády, které jsou v této oblasti ještě více v ....., a že Pandury jsou o hodně lepší než OT-64.

Datum: 03.06.2016

Vložil: Mates

Titulek: re

Stejně si pořád myslím,že něco podobného by náš průmysl ve spolupráci s nějakým zahraničním partnerem dokázal postavit taky.Na druhou stranu by to asi byla pěkná ostuda a miliardy v čudu.

Datum: 03.06.2016

Vložil: Luky

Titulek: Re: re

No to určitě.... vzpomentě co stálo modernizovat 30 T72 :D Za ty prachy jsme mohli mít nové tanky a ve větším počtu :D

Datum: 03.06.2016

Vložil: Jirka4form

Titulek: Re: re

No jasně, myslím si to také. Když to zvládnou v Kazachstánu, tak u nás by se to zvládlo taky. U nás má však již každý předem "v kalhotách", a tvrdí, že bez vedení BAE Systems nebo General Dynamics to nejde.

Datum: 04.06.2016

Vložil: To-to

Titulek: Re: Re: re

Aaa pohrobci socialistických kapitánů průmyslu. Postavit obrněné vozidlo umí už i Jordánci, Somálci, umí to prostě úplně každý. Nic sofistikovaného na tom není. Problém je, kolik to bude stát a kdo to koupí. A jestli to nekoupí nikdo, tak jsou to jen vyhozené peníze. To pochopil už Husák a proto zahájil konverzi zbrojního průmyslu na něco užitečnějšího.

Datum: 04.06.2016

Vložil: ZH

Titulek: Re: Re: Re: re

Aaa někde s pochybovačů stojících při zdi. Všichni to umí, spousta jich to dělá, ale my ne, i když na tom není nic sofistikovaného. Pokud si již předem bez patřičných rozborů, průzkumu a sázky na své schopnosti být lepší než ti druzí budem pořád říkat, že to bude drahé, a že to nikdo nekoupí, pak nebudem dělat nikdy nic a budem jenom kupovat cizí věci.

Datum: 05.06.2016

Vložil: vombat

Titulek: Re: Re: Re: Re: re

Vojenský průmysl a export "velkého" Prvorepublikového československa a na něho navazující vojenský průmysl a export "satelitu" komunistického československa je něco na co se český vojenský fanda (pokud před očima nemá ideologickou mlhu at už zabarvenou tak či tak) může dívat s hrdostí. A nebojím se toho slova. Zjištění že základní produkty vojenského průmyslu už zvládají i křováci ale my to dělat nemusíme protože by jsme stejně prodělali i procvrgané trencle. No tak to něco napovídá o současných kapitánech tohoto průmyslu kteří jistě nejsou něčí pohrobci! Spíš něčí hrobníci...Doufám že stejně jako na minulost bude moci být vojenský fanda hrdý i na budoucnost. šak kurna ty křováky dáme s přehledem!!!!A jedééém!!!

Datum: 05.06.2016

Vložil: To-to

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: re

Vojenský průmysl ČSSR byl ekonomický průšvih, který pomohl zruinovat čsl. hospodářství. Likvidace vlastního vývoje, orientace na výrobu sovětských licencí, ztráta vlastních trhů a orientace na ty politicky nadiktované vedly k tomu, že ten průmysl zkrachoval už za socialismu a o jeho konverzi se rozhodlo už za Husáka.
Země, které je za těžko živit alespoň 25 000 vlastních vojáků žádné velké zbraně nebude ani vyvíjet, a už vůbec prodávat. Prodej zbraní do zahraničí je vždy jen doplněk výroby pro vlastní potřebu.

Datum: 05.06.2016

Vložil: vombat

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: re

No samozřejmě například L 39 Albatros. Sovětská licence vyrobeno pár kusů pro vlastní potřebu. Proč do toho vůbec cpali peníze. No a já jsem na L 39 hrdý....Ksčm nebudu volit ani kdyby mě mlátili kladivem a pichali srpem. Přesto se s rozumnými komunisty bavím a uznám jim jejich plusy. Stejně se bavím s kímkoli rozumným at už je modrý nebo fialoví s růžovíma puntíkama. Jen naopak s fanatiky třeba béžovími s oranžovími kitičkami nebo ... se dyskutuje těžce taky máte ten dojem?

Datum: 05.06.2016

Vložil: up

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: re

Jej SSSR odebral přes cca 1000 cvičných letadel L-39, i exportní úspěch L-39 byl někde jinde než současný paskvil L-159.

Datum: 06.06.2016

Vložil: To-to

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: re

Ano, L-39 byl sovětský projekt. Oni ho zadali, oni rozhodli o tom, kdo ho bude vyrábět, oni se významným způsobem podíleli na jeho vývoji. A oni ho nakonec taky v drtivé většině kupovali. To samozřejmě s koncem 80. let padlo, Rusko je rádo, že uživí své letecké fabriky natož aby kupovalo letadla z ciziny. A Aero se muselo vyrovnat s tím, že je továrnou na jeden výrobek, určený pro jediný trh, bez potřebných certifikací pro trhy jiné, bez prodejního zázemí a díky soc. hospodářství i bez peněz.

Datum: 06.06.2016

Vložil: vombat

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: re

Aha...no ...hmmm....Tak tento sovětský projekt L 39 zaměřený na trh s cvičnými letouny byl vyroben v počtu cca 2800 kusů. Tím se stal nejrozšířenějším produktem ve své kategorii (Něco jako Windows u počítačů). Je samozřejmé že po prodeji tolika kusů měli sověti nuloví zisk a nemohli si koupit ani šroubovák aby mohli rozjet projekt nový (Toto nebylo poprvé neschopní sověti už před tím provedli stejnou blamáž s aero L 29 delfín) No a to je velká škoda že neměli ani na šroubovák. Jako certifikovaný opravce mohli L 39 alespon opravovat. Například v USA je registrovaných 257 albatrosů. Rád bych se s albatrosem prolétl nad sochou svobody cítil svobodu pohybu při letu. Cítil svobodu země pode mnou a svobodu myšlení v mé hlavě... :)

Datum: 07.06.2016

Vložil: To-to

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: re

Nechcete někoho poprosit, aby to napsal za Vás? Slova jsou sice česká, ale do kupy nemají žádný smysl.
Mimochodem, nástupce L-39 začali Rusové vyvíjet ve spolupráci s Italy a výsledkem je rodina M-346/Jak-132. S Aerem se nikdo nebavil
Kdysi ta fabrika vyráběla skvělá dvoumotorová civilní malá dopravní letadla, která se prodávala po celém světě. Výrobu zařízli kvůli výrobě licencí sovětských vojenských letadel. A tak má Aero sice zářez v Guinesově knize rekordů, ale letadla vyrábí Beechcraft, Cesna, Pilatus, Bombardier nebo Embrear...

Datum: 09.06.2016

Vložil: vombat

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: re

Ano já se omlouvám za ten zbytečně výsměšný a konfrontační ton svého posledního příspěvku. Ještě jednou se tedy pokusím vysvětlit, jak jsem to myslel. Dovolil bych si s vámi nesouhlasit o nutnosti konverze zbrojní výroby. Obchod se zbraněmi je nejvýnosnější byznys na zemi. To ví každý obchodník a věděli to i prvorepublikový čeští kapitáni zbrojního průmyslu. Myslím že se shodneme na tom že je škoda že česko potkalo 40 let komunismu. Kéž by jsme zůstali v západním bloku. Můj názor je že by jsme byli dál. V tom jsme nejspíš na jedné lodi. Dědovi by nesebrali pole dobytek koně protože je „kulak“ (to znamená že byl pracovitý uměl hospodařit a organizovat). Ovšem to co komunisti sprostě ukradli!!! Tak to ti komunisti udržovali tak že jsme byli soběstační a měli rozsáhlou živočišnou a rostlinou produkci. Dnes hodně šikovných zemědělců zvelebuje soukromé farmy o jejichž různorodosti se mohlo soudruhům tak zdát. Ovšem o těch úplně nahoře ,kteří dnes od stolu rozhodovali o zemědělství komplexně se má matka dcera „kulaka“ vyjadřuje velmi sprostě…Já mám stejný názor na leteckou a zbrojní výrobu. I za první republiky tvořili velkou část naší letecké výroby licence (samozřejmě ne sovětské). No a i za rudochů jsme stavěli malé šikovné dopravní stroje např: L 200 morava, Aero 45 a 145 , L 410 turbolet ten se tuším vyrábí dodnes a stále je největším zákazníkem rusko…Mám za to že kapitál utržený za tolik prodaných strojů. V té době špičkový technologicko-výrobní komplex chrlící tolik strojů byl promrhán polistopadovými papaláši (kterým ovšem rozhodně děkujem za demokracii!) . Jsem přesvědčen že jsme této technologicko –výrobní kapacitě mohli dát nový velký program a najít pro něj nové trhy. To ovšem chtělo schopné podnikatele jako z první republiky . Které jsme díky rudochům neměli a týká se to i zbrojní výroby (Mnohdy si to komunisti znárodnili znovu tentokrát pro sebe…soudruzi-továrníci… :( ) Takoví Bombardier šel z nuly na sto. A mě připadá že jsme šli po listopadu v letecké a zbrojní výrobě ze sta na nulu a že takoví propad nemusel být kdybychom přijali kompetentní rozhodnutí. Takže i když máme v tomto zřejmě opačný názor (ovšem v něčem bychom se zase spíše shodli) tak doufám že jsem svůj názor vyjádřil srozumitelnější formou a že jste ho pochopil. Velmi jsem se o to snažil.

Záznamy: 1 - 22 ze 22

Vyhledávání

 

 

 

 

 

 

faynmobil250x250.gif
army shop E-ARMY Liberec