internetový armádní magazín

Aero získalo kontrakty na 22 nových letadel L-39NG

22.07.2018 12:45

Česká polečnost Aero Vodochody v minulých dnech oznámila získání dvou kontraktů od soukromých firem na celkem 22 nových cvičný proudový letounů L-39NG. Závazné smlouvy by měly být uzavřeny do konce letošního roku.
První kontrakt byl získán od americké společnosti RSW Aviation. Ta požaduje 12 nových letounů L-39NG, ale také 6 obdobných strojů vzniklých modernizací starších L-39 Albatros. Stroje vzniklé modernizací by měly nést označení L-39CW.

Společnost RSW Aviation se zabývá školením vojenských a civilních pilotů a technického personálu, a v současnosti má kromě šesti L-39 Albatros i několik letounů Shorts Tucano, King Air, Cessna 172 a vrtulníků Bell 206.
Druhý kontrakt zahrnující 10 nových L-39NG a opci na 6 dalších strojů pochází od portugalské firmy Skytech. Ta má v úmyslu smluvně pronajímat letadla L-39NG (a další získané typy) potenciálním provozovatelům.

Společnost Aero Vodochody zveřejnila program letounu L-39NG v červenci roku 2014 na letecké výstavě ve Farnborough. Nový L-39NG je vybaven motorem Williams International FJ44-4M, novým kompozitním křídlem, sadou nové digitální avioniky Genesys Aerosystems a také novými katapultážními sedadly Martin-Baker. Resurs L-39NG by měl být 15 tisíc letových hodin. Militarybox, CC BY-SA

                                                                     XXXXXXXX

                                                                       L-39NG

                                                      (foto: l-39ng.cz / Aero / FU)

 

 

Diskusní téma: Aero získalo kontrakty na 22 nových letadel L-39NG

Datum: 30.07.2018

Vložil: veterán 47

Titulek: L-39NG

Aero vidiac úspech L-39, chcelo svetu ponúknuť jeho výkonnejšiu verziu L-59, 159, vrátane ľahkého útočného stroja L-159 Alca, ktorý mal nahradiť rozšírenu verziu L-39ZA. Bohužiaľ v tvrdej konkurencii sa nedokázal presadiť a tak väčšina L-159 stoji zakonzervovaná v hangároch.
Neviem si predstaviť aký úspech bude mať L-39NG, keď je svet preplnený ponukami podobných cvičných lietadiel. L-39 vznikol v dobe existencie dvoch superiacich táborov čo dalo podnet k jeho veľkému rozšíreniu. Dnes je iná doba a tak nezostáva len dúfať, že súčasný uživatelia sa rozhodnú pri obnove parku, pre L-39NG. Ten najväčší Rusko, však určite už z tohoto zoznamu vypadol.

Datum: 05.08.2018

Vložil: FlipF

Titulek: Re: L-39NG

Zase tak moc jich není. L-39Ng je levná, má levný provoz a pro stávající uživatele je koupě moderního nástupce víc než logickou cestou. Banánstátů a chudých států je na světě mraky. L39NG může plnit původní účel, ale taky to může být doplněk k silnějším strojům. Opět se bavíme o chudých státech. Velmi silným argumentem je použití FJ44-4M. V bohatých neuspěje už jen kvůli silnému lobbingu. V Aeru nejsou žádní ňoumové, který si plní svůj dětský sen, ale pragmaticky uvažující manažeři, kteří si udělali průzkum trhu.

Datum: 22.07.2018

Vložil: Alex1

Titulek: Albatros

Divná to doba, ve světě jsou u armádních letectev kvanta L-39, které by potřebovaly vyměnit nebo zmodernizovat a získané kontrakty jsou soukromých společností.

Datum: 23.07.2018

Vložil: Flader

Titulek: Re: Albatros

Tak Česko vymenilo cvičné L-39 za dvojmiestne L-159. Slovensko bude riešiť obmenu Albatrosov do cca roka, tam asi jediná voľba je práve L-39NG.

Datum: 23.07.2018

Vložil: Jerry

Titulek: Re: Albatros

Ale vždyť ČR také provádí základní výcvik u externí společnosti a L-39 z výzbroje vyřadila. To je celosvětový trend.

Datum: 24.07.2018

Vložil: Classix

Titulek: Re: Albatros

No kdo je potřeboval už je vyměnil např. za Hongdu K-8 což je čínská pokročilá kopie L-39 za cenu 10mil $.

Datum: 05.08.2018

Vložil: FlipF

Titulek: Re: Re: Albatros

Čína mádost politicky znepřátelených států. Právě v těchto zemích je možný pokračování s L-39 NG. Mimochodem JL-8 se na NG nechytá ani zdaleka. Je lepší leda tak v ceně.

Datum: 22.07.2018

Vložil: Pepe

Titulek: L-39NG

Blahopřání Aeru. Jde jenom o kapku, ale lepší něco než nic.

Vyhledávání